Nieuwe zuiderbuur

peter_tob

Nieuw lid
14 feb 2022
8
15
Gent, België
Hoi iedereen,

Hoewel ik al enkele jaren meelees en -leer van jullie bijdragen op dit forum, is het tijd om mezelf eens voor te stellen. Ik ben Peter, woon in de randstad van Gent (België) met mijn gezin en wilde op mijn twaalfde houtbewerker worden. De weg is anders gelopen via de kunstacademie. Professioneel werk ik binnen het domein van leren en ontwikkelen. In mijn vrije tijd is mijn liefde voor hout altijd blijven duwen. Ik heb even in de houtindustrie gewerkt en doodskisten gemaakt. Naast wat cursussen meubelmaken, volgde ik aan de hogeschool enkele modules rond het 32mm systeem en CNC programmeren.

De droom is om kleine creatieve houten doosjes te maken in het komende jaar, met verborgen lades. Zowel in massief hout als met gefineerd plaatmateriaal. Ik ben dol op de nerventekeningen van hout, zowel in kwartier als dosse. Het doosjes-idee zie ik als een experiment waarin ik nog waanzinnig veel te leren heb. Vooral omdat ik graag zoveel mogelijk met de hand wil werken. Van zodra mijn eerste doosjes klaar zijn wil ik gerust enkele foto's delen. In dit najaar hoop ik te starten met een cursus houtdraaien.

Ik heb momenteel een Mafell Erika 60 (2021) te koop staan. Zal hierover een post maken op de juiste plaats.
Mijn werkplaats is onze kleine garage. Daarin staat een kleine werkbank (Sjöbergs Multi Function 1060), een kleine freestafel met freeslift (Jessem) met geleider (Incra). Daarnaast wat schaven, beitels en (Japanse) zagen. Misschien had ik de titel van deze post beter "klein en fijn" genoemd, hoewel ik zelf 191 cm groot ben. :)

Dank aan iedereen voor het bestaan van dit forum!
Ik heb al zo veel geleerd (technieken) en info gevonden (machines) door alle info die hier verzameld staat.

Beste groeten van een zuiderbuur,
Peter
 
Laatst bewerkt:

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.526
582
Wist ik eigenlijk wel.
Voel mij plotseling ook een oosterbuur, van Gent en ook van jou.

Groeten,


Ornament
 
Laatst bewerkt:

peter_tob

Nieuw lid
14 feb 2022
8
15
Gent, België
Leuk jullie berichten te lezen! Omdat ik geen melding kreeg van jullie reacties dat ik dat het hier windstil was.
Tja, eigenlijk leven wij Vlamingen toch in de Zuiderlijke Nederlanden!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.