Nieuwe planken voor tuintafel

ruth

Nieuw lid
15 apr 2021
4
6
Zwolle
Ik heb een tuintafel van meer dan 10 jaar oud waarvan de planken los komen en aan het doorzakken zijn.tuintafel_lengte2.jpg tuintafel_onderkant.jpg
tuintafel_opzij.jpgtuintafel_bovenop.jpg

IK wil graag de planken vervangen. Tevens wil ik de tafel daar iets langer mee maken en zullen de planken bij de twee uiteindes van de tafel een inkeping (8cm lang), zie foto, moeten kunnen hebben om te kunnen overlappen. De tafel lengte is nu samen 169cm, beide uiteindes 8cm, binnenin met planken 153cm. Ik wil de tafel 200cm lang maken. De breedte is 100cm.

Ik wil graag weten welke planken hier geschikt voor zijn. Iemand dit al eens gedaan en of evaring mee en kan mij hierover informeren?
 

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Hallo Ruth,

Welkom op het forum (Het wordt hier altijd wel gewaardeerd als nieuwe leden zich even voorstellen dat kan HIER )

Om je te helpen nog wat aanvullende vragen:

- Hoe dik zijn de planken die er nu op liggen?
- En van wat voor materiaal zijn de randen gemaakt? is dat metaal? Hoe zou je dit willen gaan verlegen?


Groeten,
Jan Albert
 

ruth

Nieuw lid
15 apr 2021
4
6
Zwolle
Hallo Jan Albert,

De planken zijn 12mm dik. Het frame van de tafel is van metaal. Door een inkeping te maken op de plaats waar de rand van de tafel is (8cm brede rand, 2x) wil ik de planken laten oversteken. De planken zijn aan de onderkant op dwarsliggers met schroeven bevestigd, zie foto onderkant.

Groet, Ruth
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
932
Leeuwarden
Welkom hier!
ik zou er voor kiezen om de planken niet in te kepen, maar nieuwe planken van 2cm dikte over de volle lengte te leggen. Dan moeten de metalen dwarsliggers worden verhoogd. De allerbeste keuze is natuurlijk teakhout, maar ook red-ceder zou een mogelijkheid zijn.

Succes! Fons
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: jabjab en ruth

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.