Nieuwe draaibank.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
IMG20210320141748.jpg

Vanochtend gehaald. Nu even laten acclimatiseren. Het is wel een echt zwaar exemplaar. Het uit de auto halen was veel gemakkelijker dan ik dacht. Het over de drempels krijgen was een grotere uitdaging.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en avos

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.422
686
Emst
De bank komt bij Ronald Kanne vandaan, ik heb er nog verlekkert naar staan kijken.
Gefeliciteerd met de aanschaf
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Volgens mij kan de losse kop nog wat schuiven, ik schat hem toch op 35-40 cm tussen de centers? Maar hij is bedoeld als kopdraaibank, deze prachtige Union Graduate! Hij lijkt zelfs wel een beetje goudkleurig op deze foto's.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Ja de kenners hebben het al gezien. Een mooie kopdraaibank. Met FU en op 230v. Ik liep al een tijd te kijken. Er waren voldoende kansen om hele mooie dingen te kopen maar dat paste niet in mijn schuurtje of ik kon er niet meer in. Nu moet ik toch nog wat opruimen maar dit is wel een leuk alternatief.

Ik denk dat jurriaan gelijk heeft met een 40cm tussen de centers. De kleur, ik dacht groen maar nu ik nog een keer kijk, grijsgroen met een vleugje goudkleur. Ik heb echt geen gevoel voor kleuren. Nee ik ben niet kleurenblind misschien oost indisch blind.

Ja de Haan dat heb je goed gezien. Maar RK heeft er nog een te koop staan maar dat is geen shortbed dacht ik en zeker geen 240 V. Als ik het goed heb onthouden stond dat in zijn nieuwsbrief?

Het zal nog wel even duren voor ik er wat op ga doen. Eerst de zolder met badkamer af dat duurt nu al 1.5jaar.

En domme vragen bestaan niet. Allen domme antwoorden als je het niet weet moet je het vragen.
Ja vacuum op deze bank dat is geen slecht idee. Nog geen idee hoe het zou moeten op deze bank maar ik heb al een pomp.
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Zo, da's een mooi ding zeg. De Graduate draaibanken komen zo mondjesmaat eens voorbij op E-bay/marktplaats (net als Wadkin). Mooi degelijk spul. Gefeliciteerd hoor Wim.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Mooie machine! Heb er ook naar staan kijken in de nieuwsbrief van Ronald. Er stond bij dat het een draaibank is geschikt voor kleine mensen? Op welke hoogte zit de as?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.422
686
Emst
Als ik erachter aan gegaan was, dan had ik de Viceroy weggedaan.
Volgens mij zijn dat grofweg ongeveer dezelfde banken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Nou voor kleine mensen? Ronald Kanne, waar de bank vandaan komt, is niet klein. Ik ben 190 cm en ronald is nog iets groter. Wel staat deze bank op een verhogingsblok. Ik heb alle draaibanken in het verleden een 10-15 cm verhoogd.
Ja de Haan ik denk dat ze in het gelijke segment zitten. Wat de verschillen zijn weet ik niet.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Hier nog meer mooie plaatjes:

Harrison Graduate Lathes
Dit had ik vandaag ook gevonden. Even de gebruiksaanwijzing gedownload. Ik romantiseer deze oude gegoten banken niet maar dit zijn de enigste kleine kopdraaibanken die nog af en toe te koop zijn. Ja viceroy zie je nog wel eens. Toxic had er een maar die was al verkocht toen ik er naar informeerde (aan de haan??)
Dan blijft er nog de vb 36 over maar die is wel erg "lomp" en ik wil helemaal niet zo groot draaien. 40 cm is groot genoeg en als ik een losse staande leunspaan maak dan kan je nog groter draaien. Nou krijg zo'n blok hout maar eens zonder hulpmiddelen op je bank geschroefd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.