Nieuw kastje

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
398
120
60
Sint Odilienberg
Beste mensen,
Ik heb wat hulp nodig.
20200425_110641.jpg20200425_110632.jpg
Mijn oude kast om de kroondoppen in op te bergen voldoet niet meer.
Deze was ook niet praktisch genoeg.
de platen wil ik behouden alleen de kast vernieuwen.
De wanden wil ik dikker maken en de sleuven in de wanden dieper zodat de platen er makkelijker in gaan.
Ik zou dit graag met multiplex maken,berken.
Wat is wijsheid.... 2x 15 mm in het midden en de zijkanten 15mm en 9mm op elkaar gelijmd?
In massief hout is het geen succes dat gaat kromtrekken, tot deze conclusie ben ik al gekomen:(

Fred

Bijlagen

• 20200425_110641.jpg
    20200425_110641.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 110

tuoh

Oud hout
Geen groeven frezen maar schabdragers gebruiken. een voorzie in het midden (hoogte) een vast tussenschab dat de zijden belet om uit te wijken.
Ingeboorde schabdragers van 3 of 5mm klaren deze klus even goed of beter. De voorste rij op een 50mm van de voorkant, de achterste rij open 120 à 150mm van de achterkant.

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
398
120
60
Sint Odilienberg
Geen groeven frezen maar schabdragers gebruiken. een voorzie in het midden (hoogte) een vast tussenschab dat de zijden belet om uit te wijken.
Ingeboorde schabdragers van 3 of 5mm klaren deze klus even goed of beter. De voorste rij op een 50mm van de voorkant, de achterste rij open 120 à 150mm van de achterkant.
Dat tussenschot had ik bij de oude versie ook die komt er nu ook weer.
Maar die schabdragers das wel een enorm werk. Maar voorkomt natuurlijk wel de nodige problemen:)
Vooraan moeten ze wel tot bijna voor komen anders valt de plaat eruit bij uitschuiven en dan vallen alle doppen door elkaar, kan ik weer gaan sorteren en das niet de bedoeling.
Dank voor je tip.

Fred

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.