Neem een werkstuk mee!

Het zou leuk zijn als jullie een werkstuk meenemen. Moet er ook iets van een wedstrijd oid georganiseerd worden, of gewoon een leuke tentoonstelling van werkstukken en misschien een aanmoedigingsprijs of zo?

jaap
Een wedstrijd is altijd leuk weet ik uit ervaring, maar met een tentoonstelling krijg je misschien wel meer werkstukken op de tafels.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik doe mijn best mijn eitje af te hebben voor de Open Dag Hout. Dan neem ik hem mee. Hij is wel dermate klein en breekbaar dat ik hem dan het liefst in een vitrine-achtig kastje zet. Maar die heb ik zelf niet... :-(
 
Ik doe mijn best mijn eitje af te hebben voor de Open Dag Hout. Dan neem ik hem mee. Hij is wel dermate klein en breekbaar dat ik hem dan het liefst in een vitrine-achtig kastje zet. Maar die heb ik zelf niet... :-(
Hoi Meron,

Ik snap het helemaal. Ik zou hem met mijn leven bewaken als ik jouw was.
Is misschien een stolp een oplossing, mogelijk een glazen vaas ?
Natuurlijk aangevuld met een vergrootglas :D

Groet Edwin
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Jullie hebben het misschien al gelezen in de algemene info, alle forummers die een werkstuk meenemen, klaar of bijna klaar, krijgen een gratis entree bewijs. De werkstukken moeten wel op de tafel van Woodworking.nl tentoongesteld worden, we zorgen met elkaar dat er toezicht op komt.

We maken er geen wedstrijd van, maar er komen wel een aantal leuke aanmoedigingsprijzen of waardering voor het werkstuk.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik neem in ieder geval een kistje mee dat ik deze zomer op een cursus bij Andrew Crawford heb gemaakt. Een aanrader als je dit werk leuk vindt en wat wilt leren. Het was voor mij ook om de drempel naar de werkplaats weer meer over te gaan. En dat lijkt te lukken.....

Het kistje is van lokaal engels kersen, het fineer op het deksel is gestreept sycamore, een zachte esdoorn variant. Afgewerkt met suède en zelfgemaakte binding van slangenhout met aangeplakt fineer. De escutcheon voor het slotje was wel even pielen, moest het vergrootglas bij op.

jaap

PS, laten we hier niet te veel over mijn kistje praten, ik vooral benieuwd wat jullie mee gaan nemen.

kistje 1.jpeg
kistje 2.jpeg

kistje 3.jpeg

kistje 4.jpeg

kistje 5.jpeg

kistje 6.jpeg

kistje 7.jpeg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Jaap, top kistje. Ik krijg ook onregelmatig mail van Andrew Crawford. Wat een kwaliteit maakt die man.
Hij heeft ook erg mooi beslag dat zit er bij jou netjes in. Schroefjes in lijn (je dat is het eerste waar ik naar kijk)
Verder zal ik hem bewonderen op de ODH.
Verder ook nog de dure naam van sleutelgatplaatje geleerd. Wat lijken die sycamore inlay strips op letterhout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.