Natuurlijke buitenbeits

Terribel

Actieve deelnemer
4 okt 2020
27
3
Goes
Dag vrienden van het hout,

voor een projectje (vleermuiskast) ben ik op zoek naar een goede buitenbeits, donker van kleur (eventueel zwart) maar op natuurlijke basis (of toch op zijn minst watergedragen, minimale oplosmiddelen).

de producten van Clou leken me wel handig, maar ik vermoed dat dit enkel voor binnen bruikbaar is?
Ik ben een enorme beginner voor wat betreft afwerking, dus alle tips (ook in het algemeen) zijn welkom.

Groeten,
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.162
867
Ulvenhout
De Clou beitsen moet je nadien nog behandelen met een blanke topping, deze mag niet op waterbasis zijn want dan lost de beits weer op.
Misschien kan je met Oostindische inkt werken? Dat wordt echt zwart en gaat er niet meer af. Daarover kan dan nog een lak.
Zie ook hier: Oostindische inkt
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Omdat ik nieuwsgierig was naar eventuele nieuwe producten bij Duller (fijne winkel!), heb ik daar even rondgeneusd en dit ontdekt:
(NB de zwarte uitvoering...)
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Old Fashioned Milk Paint?
Was dat niet meer voor binnen bedoeld? Ik ken het alleen van binnenkozijnen, meubels en prullaria. Old Fashioned is een beetje misleidend. Je schildert het namelijk op en dan schuur je voor een deel af. Dan ziet er inderdaad versleten uit. ;)

Is misschien Moose Färg iets? Dat is de bekende Scandinavische verfsoort.


Update:
even gezocht op internet, er zit een prijskaartje aan Moose Färg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.