Na al het meelezen dan toch maar eens voorstellen

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Hallo allemaal ik ben Ewoud,

Ik maak graag zelf wat dingen van plaatmateriaal, ben er zelf pas denk een jaar mee bezig.

Het begon met de budget keuze om zelf met een bevriende aannemer een ikea keuken te plaatsen.
Alleen was ik niet zo gecharmeerd van de beschikbare frontjes en heb ik maar een Scheppach budget inval cirkelzaag gekocht, en heb ik simpele MDF deurtjes/ladefrontjes gemaakt.

Sindsdien word het langzaam en heb ik vlak voor de geboorte van mijn zoon een gigantische commode gemaakt. 'Ik zal later wat foto'tjes uploaden'

Ik heb een ontwerpbedrijf en wij maken huisstijlen etc maar doen ook aan fysieke aankleding, zo zijn we met wat tijdelijke objecten van plaat materiaal met ingebouwde tv's bezig voor een tentoonstelling, deze laat ik door een timmerman maken. Maar in een moest zoveel techniek komen dat ik heb besloten deze zelf te gaan maken van plaat materiaal.

Van een goede bekende mag ik een Lamello lenen, en al zoekende op gereedschap kom ik de laatste tijd hier steeds vaker terecht om veel interresants mee te lezen

Verder dan wat grenen balken kom ik nog niet wat echt hout betrefd ;-) maar daar komt hopelijk binnekort verandering in.
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Tje waar ken ik die Ewoud toch van.

Maak je me Lamello niet stuk?

Welkom
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Dank voor alle verwelkomingen, ik ga even graven naar mn foto's van mn comode.

En ja Berton ik zal je Lamello heel houden :)
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Een langzaam groeiende hobby na mijn deukendeurtjes...

Ik wou niet nog een meubel van Ikea in mijn huis dus besloot voor mijn zoon die een kleine maandje later geboren zou worden zelf een commode te maken van plaat materiaal.

Gereedschap een deuvelmal, een invalcirkelzaag van Scheppach met liniaal, een geleende boorstandaard (dank Berton, heb er inmiddels zelf een aangeschaft) schroeftol paar klemmen en een geleende, decouperzaag & bovenfrees( niet van Berton ;-) )

Hij zou zo groot worden dat hij niet in de baby kamer zou kunnen belanden zonder uit elkaar gehaald te kunnen worden, dus heb ik een ring constructie gemaakt onder de onderplank en bovenplank die met schroeven aan de zijplaten vast ging. De middenplank hangt aan zijn deuvels. Hij zit aan elkaar geschilderd, dus als hij nog eens verhuist moet dan word het opnieuw schilderen.

CommodusGiganticus-0035.jpg


CommodusGiganticus-0036.jpg


CommodusGiganticus-0040.jpg


Detail:
CommodusGiganticus-0052.jpg


En het resultaat maar dan nog in de grondverf.
CommodusGiganticus-0053.jpg


Nu begin ik langzaam toch wel zin te krijgen in het verwerken van wat echt hout!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.