Zoals ook bij mijn eerdere bijdragen betreffende de WoodRat is ook dit onderwerp op meerdere (buitenlandse) websites te vinden.
Hier dan een nederlandse bijdrage.
Ik heb de bevestiging van de WoodRat, inclusief stofafzuiging, zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Ik moet echter zeggen dat het zeer goed functioneert en stabiel is.
Muurbevestiging:
Stofafzuiging
De stofafzuiging bestaat uit de PVC bocht in de muurbevestiging met twee MDF schotten in het WoodRat Profiel. Deze schotten vormen een kamer tussen het afzuiggat in het WoodRat profiel en de PVC bocht in de muurbevestiging.
Nu nog het stukje over de Plunge Bar voor de Festool OF 1400 maar dat volgt weer later.
Attached files

Hier dan een nederlandse bijdrage.
Ik heb de bevestiging van de WoodRat, inclusief stofafzuiging, zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Ik moet echter zeggen dat het zeer goed functioneert en stabiel is.
Muurbevestiging:
- - De muurbevestiging is gemaakt van 3 (wat dikke maar stabiele) balken die met lamellen aan elkaar zijn gelijmd.
- - Vóór het verlijmen heb ik twee gaten geboord voor een 90 graden PVC bocht. De dikke kant van deze dikwandige bocht wijst in de richting van de WoodRat. De dunne kant van de bocht heeft een inwendige diameter waar de slang van de stofzuiger mooi in klemt wanneer hij erin wordt geduwd. (Zuiglucht dus blijft verder vanzelf zitten)
- - De PVC bocht moet dan tijdens het lijmen in de gaten worden gestopt anders kan hij niet meer worden geplaatst. (Vervangen is dus ook niet mogelijk vandaar de dikwandige uitvoering.
- - Het geheel is met 4 lange fretbouten aan de muur gehangen
- - De vulringen zijn geplaatst om het geheel volledig waterpas aan de muur te hangen
Stofafzuiging
De stofafzuiging bestaat uit de PVC bocht in de muurbevestiging met twee MDF schotten in het WoodRat Profiel. Deze schotten vormen een kamer tussen het afzuiggat in het WoodRat profiel en de PVC bocht in de muurbevestiging.
- - De PVC bocht is in de hoogte zo gepositioneerd dat de onderkant bijna gelijk ligt met de onderkant van de kamer zodat onder in de kamer geen zaagsel/snippers of brokjes hout blijven liggen.
- - Door de schotten te kantelen in het profiel zitten ze er in vastgeklemd en hoeven ze niet te worden vastgelijmd.
- - Enige lekkage door spleten kan worden voorkomen door crêpe tape aan de omtrek van de schotten te plakken (zie foto's)
Nu nog het stukje over de Plunge Bar voor de Festool OF 1400 maar dat volgt weer later.
Attached files