Muuraansluiting bloemenraam (kozijn)

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Het bloemenraam aan mijn woning (1966) is altijd een hoofdpijn dossier geweest en nu weer. Een paar maanden geleden was vanwege vandalisme het dubbele glas gesneuveld (buitenste raam) en dat is recent vervangen. Nu ben ik de schilder werkzaamheden aan het voorbereiden en zie ik dat het lood vd muuraansluiting na 13 jaar al, op meerdere plaatsen haarscheurtjes vertoond met risico op lekkage (zuidzijde). Wat ik mij kan herinneren is dat het dakje van trespa is wat vervolgens door mijzelf met lood is omkleed. Helaas ziet het er ook niet netjes uit.

Ik heb vanwege een dakrenovatie nog hele stroken boeidelen liggen en wil ik eigenlijk het dakje vervangen, maar vraag ik me af hoe de muuraansluiting het beste te maken. Kennelijk is een oplossing met lood niet heel duurzaam, maar wat dan een loodvervanger of zink?

Het heeft veel te lijden, het ligt in de volle zon en regen.
 

Bijlagen

  • 8E47CB87-41BF-4135-9CC1-D647AC045D05.jpeg
    8E47CB87-41BF-4135-9CC1-D647AC045D05.jpeg
    211,9 KB · Weergaven: 72

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Is dat stuk lood uit één stuk? Zoja, dan verklaart dat wel dat het zo snel slecht wordt, lood werkt nogal en er wordt daarom geadviseerd om stukken van maximaal 1 meter toe te passen, met overlap aangebracht.
Mooiste oplossing lijkt mij hier een zinken dakje met ingeslepen loodslab in de voeg, maar of dat haalbaar is, geen idee. Zink kan je gezet bestellen maar dan zal je toch nog wel moeten solderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dico

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ik heb zojuist een zinken dakje besteld en ga inderdaad een nieuwe loodslab plaatsen uit stukken van ca 70cm. De oorzaak was inderdaad dat het lood veel te lang was. Het staat vol in de zon dus dat wil wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: AvdLinden

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.