Mussenhotel

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.176
955
Nootdorp
Tussen deze balken wil ik een mussenhotel maken. Hierbij een kort fotoverslag. Specificaties van de eisen voor een mussenhotel heb ik van chatgpt geplukt.

1743957413429.png

hierbij de eerste onderdelen uitgezaagd.

IMG_7407.jpg

En dit is het materiaal dat ik gebruik. Volgende week, de volgende resultaten.

IMG_7408.jpg

Bijlagen

• 1743957325556.jpeg
    1743957325556.jpeg
    160,4 KB · Weergaven: 3

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.203
620
Noord-Veluwe
Uit het plaatje kan ik het niet afleiden, dus bij deze voor de zekerheid maar even een tip als het om mussenhuisjes gaat. Mussen leven in groepen en hebben zelfs een soort crèches. Om die reden is het belangrijk om een kast te maken met veel vloeroppervlak. Dat hebben mussen, meer dan andere vogels, echt nodig.

De website van Huismus Bescherming Nederland is tijdelijk uit de lucht, dus ik kan je de link niet geven. Daarom maar hun idee van een goed mussenhotel in de bijlage. Misschien heb je er wat aan.

Bijlagen

• Huismus_Bescherming_Nederland_-_Huismuskast_basismodel.pdf
    1,5 MB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.176
955
Nootdorp
Uit het plaatje kan ik het niet afleiden, dus bij deze voor de zekerheid maar even een tip als het om mussenhuisjes gaat. Mussen leven in groepen en hebben zelfs een soort crèches. Om die reden is het belangrijk om een kast te maken met veel vloeroppervlak. Dat hebben mussen, meer dan andere vogels, echt nodig.

De website van Huismus Bescherming Nederland is tijdelijk uit de lucht, dus ik kan je de link niet geven. Daarom maar hun idee van een goed mussenhotel in de bijlage. Misschien heb je er wat aan.
dank hiervoor. Dit moet ik even verder bestuderen.

Ik heb wel apart rekening gehouden met huismussen en ringmussen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.