Multiplex meubelstuk spuiten

payload123

Nieuw lid
11 jun 2020
1
0
Beste Woodworking forum,

Ik ga een meubelstuk willen maken van multiplex en als afwerking deze spuiten (met aerosol blikken geen HLVP etc.)
eigenlijk kan ik alleen aerosol blikken speciaal voor autos vinden, de webshop in kwestie raade mij aan om een kunstof primer te gebruiken voor hechting.

Klopt dit?

Dit zou betekenen: Schuren > kunstof primer > primer filler > Base/lak > matte clearcoat.

Heeft iemand hier ervaring met multiplex en verf spuiten?

Alvast bedankt!
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Het materiaal is geen kunststof lijkt me, dus kunstof primer ben je niet nodig.

Ik gebruik het voornamelijk als ik een bumper spuit met doorgestuurde plekjes, of als ik een kale bumper krijg zonder primer.

Dat gezegd te hebben, eerste handeling na het schuren is grondlak, dan weer schuren, en na het schuren en ontvetten mag hij in de gewenste kleur.

Ik had persoonlijk grondverf gerold, en dan op afstand met een zwarte spuitbus (Als ik er vanuit dat de grondverf een lichte kleur heeft) erop nevelen.

Wat je dan bereikt, is dat de nevel kruipt in alle oneffenheden, als je dan gaat schuren , moet je schuren dat je geen nevel meer hebt, dan heb je een egale laag.

Als je dan met je spuitbus los gaat krijg je een prachtig resultaat.

Let wel, je moet er wel een beetje body op zetten met je grondlak anders schuur je er snel doorheen...

Succes.

Gr Danny
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.