Multiplex lades

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
422
410
Hi,

Ik ga (weer) een kinderbureau maken waarbij ik wat lades ga maken van multiplex. De afmeting van de lades zal ongeveer 400mm(b)x450mm(l) worden. Laatste bureaulades die 300mmx400mm waren heb ik de bodem van 9mm berken multiplex gemaakt en de bak zelf van 12mm berken multiplex.

Ik twijfel nu welke dikte multiplex ik het beste kan gebruiken. Ik neig naar alles 12mm voor de zekerheid (dus bodem en kast zelf beide)... er komt verder niks van aanzienlijk gewicht in te liggen...

Zijn hier wat richtlijnen voor qua diktes en afmetingen?

dank alvast!

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
206
103
Utrecht
Ik heb aardig wat laden gemaakt en gebruik altijd 12 mm voor de zijkanten en voor de onderkant 9mm bij grotere lades. Kleinere lades kom ik weg met 6 mm. Nog geen probleem gehad, en mijn grote lades zijn forser van formaat dan wat jij gaat maken.

Ik moet hier wel bijzeggen dat de onderkant van de laden in een groef zitten, en niet gelijmd of geschroefd.

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
422
410
Ik heb aardig wat laden gemaakt en gebruik altijd 12 mm voor de zijkanten en voor de onderkant 9mm bij grotere lades. Kleinere lades kom ik weg met 6 mm. Nog geen probleem gehad, en mijn grote lades zijn forser van formaat dan wat jij gaat maken.

Ik moet hier wel bijzeggen dat de onderkant van de laden in een groef zitten, en niet gelijmd of geschroefd.
Dank, dat is geruststellend... dan hou ik het ook gewoon op 9mm bodems en 12mm zijkanten! Overigens hanteer ik de zelfde constructie voor de bodems, lekker simpel.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.