Multiplex - goede adressen voor particulier

Rick_B

Actieve deelnemer
23 mrt 2018
37
2
Nu fijnhout Arnhem van een welverdiende vakantie geniet vroeg ik mij af, wie verkoopt er nog meer kwaliteits multiplex aan particulieren.

wellicht fijnhout Amsterdam? Of elders ook?

excuses als er al vele draadjes hierover bestaan maar ook met Google zijn ze lastig te vinden. Velen verwijzen naar Zwolle, maar dat is niet voor particulieren
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Welke kwaliteit zoek je? Jongeneel zit door het hele land en heeft een redelijk assortiment.
 

Rick_B

Actieve deelnemer
23 mrt 2018
37
2
12mm berken, wordt gebruikt als backboard voor n bed. Wit geschilderd. Ik dacht aan B/BB. 153x153. Jongeneel heeft er bijna geen voorraad in.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.767
738
Enschede, Twente
Iedere houthandel kan het voor je bestellen. Bij mij in Enschede bijv. Houtcentre De Bruin. Als ik daar kom en iets wil wat ze niet op voorraad heb, bellen ze wat rond en fixen ze het.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
307
Rosmalen
Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar Van der Vleuten in Best (bij Eindhoven) heeft 9mm en 12mm berken multiplex in de aanbieding, 150x150. Ik heb er de kisten met zwaluwstaarten mee gemaakt.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
12mm berken, wordt gebruikt als backboard voor n bed. Wit geschilderd. Ik dacht aan B/BB. 153x153. Jongeneel heeft er bijna geen voorraad in.
Waarom kies je dan voor b/bb als je het toch gaat schilderen. Dan kan je beter cp/cp nemen is iets goedkoper en op het proppen na dezelfde kwaliteit
 

Rick_B

Actieve deelnemer
23 mrt 2018
37
2
De vraag is omdat, hoewel ik ondertussen best veel aan het maken ben, ik helaas weinig van hout en kwaliteit weet. Als ik wat ga maken probeer ik het gewoon.

Ik vind het moeilijk goed hout te herkennen. En daarom liever iets over-engineer en goede adressen te verzamel. Dan weet ik zeker dat ik goed zit. Aangezien ik het voor mijn eigen huis bouw, ben ik best bereid iets meer te betalen. Vandaar ook de B/BB platen. Het geeft mij een beter gevoel.

Ik lees vaak op dit forum van bouwmarkt kwaliteit en multiplex / MDF platen waar laagjes los kunnen laten / zacht zijn in het midden. Dat heb ik liever niet. Ik heb eens een keer wat online besteld maar dat was een bende zeg. Ik weet echt niet wie kwaliteit verkoopt en wie meer budget producten.

Vandaar de vraag naar degelijke leveranciers voor particulieren van plaatmateriaal. :)
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
ook ”degelijke” leveranciers kunnen verschillende kwaliteiten aanbieden, je zult het specifiek moeten vragen denk ik
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
292
119
Ik heb niet zo heel veel ervaring met berken multiplex, maar ik heb net voordat de Arnhemse Fijnhouthandel hun deuren voor de zomer vakantie sloot, een paar platen 15mm berken multiplex 153 x 153 bij ze gehaald en ik was stevig onder de indruk. Wat een mooie kwaliteit. Die heb ik nog niet eerder gehad. Prijs is ook nog redelijk laag in vergelijk met andere aanbieders. De platen van 153 x 153 zijn niet watervast verlijmd en daardoor goedkoper dan de 125 x 250 (wel watervast). Met kwaliteit bedoel ik meer de dichtheid van de laagjes, niet zozeer de afwerking van het oppervlak (die ook gewoon goed is).
 

Rick_B

Actieve deelnemer
23 mrt 2018
37
2
Ik denk dat ik wacht tot ze in Arnhem weer open zijn over 2 weken. :). Ik ben altijd erg blij met de kwaliteit die ze standaard leveren. Dank voor de info allemaal! :D
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
Als je een bepaald kwaliteit wilt is het handigste om eens te kijken wie hem heeft gefabriceerd als je een mooie plaat hebt gekocht of ziet staan.

de meeste fabricanten hebben een website waar je uitgebreid kunt kijken wat ze leveren
als je dan gevonden hebt wat je wilt kan je dat bestellen of op zoek gaan naar een kleverancier die deze plaat in voorraad heeft.

houthandels noemen meestal de fabrikant wel de naam van het produkt of de leverancier als die bekent staat om zijn kwaliteit
kijk bijvoorbeeld eens hier

je zou voor de gegronde variant kunnen gaan als je wilt schilderen dat scheeld je veel werk
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick_B

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.