Multiplex/betonplex voor meubelbouw zoekende

BaieBayou

Nieuw lid
17 mrt 2019
8
0
Beste forumleden, Ik ben op zoek naar twee antwoorden, of deze leverancier een mooie prijs hanteert en of er een materiaal bestaat wat (redelijk) betaalbaar is met een nog mooiere afwerking aan de zijkant/hoogte

Mijn oog is in het verleden gevallen op het volgende (zie foto)

1.jpg

Dit plaatmateriaal is volgens mij van van Pantoni (zie link)

Kernen - Pantoni

het betreft volgens mij de Exoplex of Berken, zijn er forumleden met dit soort materiaal bekend en weten jullie misschien alternatieven die makkelijker beschikbaar zijn of goedkoper.

Ik was er persoonlijk behoorlijk gecharmeerd van maar ik ga hiermee tegen twee problemen aanlopen

1. De prijs (vermoedelijk)
2. Nagenoeg alleen beschikbaar voor professionals en interieurbouwers

Nu heb ik gezocht naar wat mindere alternatieven (kwalitatief) en ik kwam bijvoorbeeld uit bij

Ik heb bij van der Leeden plaat materiaal / multiplex gezien 18x244cmx122cm voor 60 euro per plaat en als je er 25 bestelt krijg je een staffelkorting van 25% (wat bizar hoge korting).

45.jpg

Ik vond zowel de platte kant een mooi fineer hebben en de zijde er vrij netjes en consistent eruit zien, maar ik was nieuwsgierig of de forumleden multiplex kennen wat aan de zijkant een nog mooiere textuur kennen (dan de aller bovenste foto) wat beschikbaar is voor een kleine meerprijs.

Want ik ook zag was het onderstaande daar maar dat was ruim buiten mijn budget maar ik vond het wel prachtig (volgens mij €150+ per plaat)


3.jpg


Alvast hartelijk bedankt om dit van mij te lezen, terwijl ik dit schrijf merk ik dat dit topic toch best belangrijk voor mij is en hopelijk kan ik een zetje de goede richting krijgen.

groetjes René
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.173
926
Omgeving Leiden
Naar mijn weten wordt de prijs voor berkenmultiplex voornamelijk bepaald door het dekfineer.
Daarbij is kwaliteit 'B' de hoogste: foutloos fineer, dus geschikt voor meubels of constructies waar het hout zichtbaar blijft ( niet overschilderd dus) Voor de kwaliteitsaanduidingen even op internet kijken.
Of er ook kenmerken zijn voor de persing en aantal lagen weet ik niet.
60 euro per plaat lijkt me erg goedkoop. Iig voor een volle berkenplaat B/BB van 1,22 x 2,44 x 1,8.
Misschien heb je naar dunner/ ander materiaal/ andere kwaliteit gekeken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.