Mosaic werk

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Ik kreeg vanavond een foto opgestuurd van mijn Amerikaanse penvriendin Pam Reilly.
Het is een mosaic hollow form, en dit wil ik jullie niet onthouden.
Het is gewoon weg oogverblinded wat deze dame maakt. Maar oordeel zelf maar.

Ad


Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Wow, fantastisch!!! Kun je er wat meer over vertellen Ad, houtsoort enzo, en vooral hoe je zo iets maakt??? Dit zou ik zo in de kamer een mooie plaats willen geven.

jaap
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
jaap zei:
Wow, fantastisch!!! Kun je er wat meer over vertellen Ad, houtsoort enzo, en vooral hoe je zo iets maakt??? Dit zou ik zo in de kamer een mooie plaats willen geven.

jaap

Hoi Jaap, je bent niet de enige die zegt wow, ik doe dat iedere keer als ik foto's van haar krijg.
Deze is gemaakt van boxelder, en zij heeft helemaal zelf een systeem ontwikkeld om deze patronen op haar werkstukken aan te brengen, door middel van een eigen ontworpen verdeelschijf die ze op de draaibank monteerd en waarmee ze 192 verdelingen kan overbrengen op het werkstuk. Zo onstaan er lijnen, en dus vakjes op het werkstuk die ze inbrand en vervolgens inkleurt met markerstiften, alleen deze heeft ze om het maar gewoon te zeggen zwart gemaakt en de patronen ingekleurt met leather dye.
Ze heeft een engelen geduld, over zo'n werkstuk doet ze gemiddeld 4 weken om het helemaal af te krijgen.
Ook de patronen ontwerpt ze zelf op de computer, die ze kan combineren met andere patronen die ze eerder heeft ontworpen.
Ze heeft van haar hobby haar werk gemaakt, zo ze is een fulltime houtdraaister, en verkoopt haar werk in galleries. Voor zo'n werkstuk betaal je zo'n 350 dollar, en ze worden nog verkocht ook. Hier in Nederland zou dat ontdenkbaar zijn.
Ik ben erg blij dat ik met deze dame in contact ben gekomen in 2005, en sinds die tijd hebben we regelmatig contact met elkaar.

Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.