Mora no.106 of 105, "Frost" of "geen frost"

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Hoi Forum,

Mijn Mora 106, sloydknife/houtsnijmes, heeft de punt afgebroken, en daarbij is de nieuwe punt lichtjes gebogen. Daardoor krijg ik die niet meer perfect geslepen, een kant raakt de steen immers niet meer. Uiteindelijk kom ik er wel, maar dat is over 50 slijpsessies ofzo.

Ik wil een 2e mes erbij, want ik heb het puntje nodig, en ik wil graag eentje apart hebben voor afwerken en grover werk.

Werkt iemand met een mora 105??
Het grotere lelijkere handvat zou beter zijn om kracht over te brengen. Hij is waarempel een euro duurder, maar komt zonder schede (toch wel echt een must voor zo'n mes). Verder lijkt hij erg op de 106, het lemmet is 3mm korter, en een paar 10de mm dunner. Das opzich oke

Of toch bij een extra 106 blijven.

Weet iemadn het verschil tussen de Morakniv messen met het standaard logo en het ogenschijnlijk zelfde (no. 106) mes met het Erik Frost logo?? Staalsoort, slijphoek, minieme afwijking in vorm?


Grtzz Robert


mo106-1630$02-mora-mo106-1630-02.jpg

mo105$01-mora-wood-carving-105-mo105-d1.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.