Moderne Adirondack stoel

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
Rond de vuurkorf willen we al een tijdje van de comfy Adirondack stoelen.
Nu zag ik laatst een vrij moderne uitvoering van die stoel (of misschien heet die gewoon anders?) én had ik nog een teak salontafel die geen nut meer had.
Spijtig dat ik voor de poten niet voldoende lengte had, dus daar heb ik een stuk eik voor gebruikt.

Daar is onderstaand resultaat uitgekomen!

De stoel valt erg in de smaak want heb er intussen al 4 in bestelling staan (en ik zou er zelf ook nog enkele willen).
Het enige waar ik 'schrik' voor heb, is de bevestiging van de schuin lopende (eiken) pot aan de verticale voorste poot.
Dat zit enkel vast met lijm en twee schroeven (4mm) van de eik in de smalle kant van poot.

Tips om dit steviger te maken of is dat volgens jullie niet nodig?

hij moet nu nog geschuurd worden, de rugleuning moet nog pluggen krijgen en er moet nog iets van een beschermlaagje op.


image0.jpeg

image2.jpeg
 

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
leuke stoel, heb je daar een bouwtekening van?

Ik had deze uitgetekend in Sketchup, maar heb gaandeweg toch wat aanpassingen gedaan.
Het is de bedoeling deze opnieuw uit te tekenen, maar erg handig ben ik nog niet met het programma. Even snel de afmetingen aanpassen, zit er voor mij voorlopig nog niet in. Dus ik ga het een keer opnieuw moeten tekenen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.