Modem/router plankje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
518
754
47
Breda
Vol trots m’n nieuwste creatie. Heeft me zeker 15 minuten gekost. 🥵


IMG_5346.jpeg

IMG_5348.jpeg

Ik weet het, het stelt geen drol voor.

Maar het verhaal erachter is weer wel interessant.

Deze vloerplanken:

IMG_5884.jpeg


Komen uit dit huis in Ouwerkerk. (Zeeland)

IMG_5883.jpeg

Een best wel oud huis dat o.a. de tweede wereld oorlog nog heeft meegemaakt.
Maar voor dit verhaal belangrijker is dat de vloer er waarschijnlijk ook al lag op 1 februari 1953 tijdens de watersnoodramp. *
Dit huis stond toen tot de dakrand onderwater.

* (Edit: misschien toch pas van na de ramp)

In Nederland kostte de ramp aan 1836 mensen het leven. Daarnaast veroorzaakte de vloed in Zuidwest-Nederland grote schade aan woningen, gebouwen en infrastructuur. Zo'n 100.000 mensen verloren hun huis en bezittingen, de evacuatie telde 72.000 mensen. Er verdronken 47.000 stuks vee en 140.000 stuks pluimvee. Schade aan de infrastructuur en landbouwgrond waren groot. Ruim 150.000 ha grond overstroomde. Er werden 4500 huizen en gebouwen verwoest en 43.000 beschadigd, 200.000 hectare grond kwam onder water te staan.

IMG_5882.jpeg

Vrienden van me zijn deze woning aan het opknappen en als dank voor het mee helpen mocht ik de oude vloer dus meenemen.
Maar het verhaal eindigt hier niet. 🤗

Van dit hout heb ik een o.a. een plankje gemaakt voor in het kippenhok.
Mag ik jullie voorstellen aan Zorro, Mabeline, Toeter, Pèpè op de stok en prinses Sisi de eerste boven op het plankje.
IMG_2921.jpeg

De plank heeft twee jaar dienst gedaan als uitkijkpunt en openbaar kippentoilet.
Het hok is vorig jaar gesloopt en de poepplank heeft sindsdien buiten gelegen.
Tot vandaag. 😎

Vandaag zover mogelijk proberen schoon te maken en opnieuw in de olie gezet.

Als project stelt het niks voor maar ik daag mensen uit om met een beter verhaal te komen achter het gebruikte materiaal. 😄
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.912
2.947
Ik heb nog nooit oude vloerdelen gezien met gefreesde groeven in de onderkant. Die zie je alleen bij vloerdelen die gemaakt zijn om los te leggen. Ik gok jaren 70 vorige eeuw op zijn vroegst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
518
754
47
Breda
Ik heb nog nooit oude vloerdelen gezien met gefreesde groeven in de onderkant. Die zie je alleen bij vloerdelen die gemaakt zijn om los te leggen. Ik gok jaren 70 vorige eeuw op zijn vroegst.

Ben ik gewoon voorgelogen door mijn vrienden? 😱

Of jij hebt nog niet alles gezien..?
Onwaarschijnlijk maar voor het verhaal wel beter. 😄
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.734
2.153
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ben ik gewoon voorgelogen door mijn vrienden?
deze manier van doodfrezen tegen vervormen of frezen om beter te verlijmen lijkt mij recenter dan 1953
ik heb hetzelfde 'jonge' profiel
dat komt uit tsjechoslowakije
laat ons zeggen dat jouw vrienden niet echt houtkenners zijn
niettemin een mooi verhaal
wat niet belet dat ik het hergebruiken in de omgekeerde volgorde zou gedaan hebben
namelijk eerst binnen gebruiken, en nadien als kippentoilet
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.015
834
Nootdorp
Tsja, dit verhaal overtreffen. Dat wordt lastig. En die kip Sissi is ook een mooi beestje. Ik ben overigens wel benieuwd naar de rest van de indeling van de meterkast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.