Mirka Deros 5650cv met Karcher WD6 P

Boess

Nieuw lid
19 nov 2015
6
0
Dag allen,

Ik heb een Deros 5650CV aangeschaft en een WD6 P premium. Nu is het zo dat debijgeleverde slang van Karcher niet standaard op de Mirka past en ik vraag me af welke oplossing ik nu het beste kan implementeren. Er is bij de Karcher een adapter bijgeleverd, waarbij je een stuk moet afsnijden voor de juiste maat, maar de slang waar deze aan zou moeten komen is vrij dun (+- 15mm binnenmaat, +-20mm buitenmaat). Koppelstuk gaat over 35mm normale stofzuigerslangmond. En de Mirka is volgens mij 27mm.
Mirka biedt een slang aan voor 70 euro + verzending. Deze zou antistatisch moeten zijn, maar weet dus niet of die direct op de WD6 past. Ik heb het liefst een slang die direct van de WD6 naar de Mirka gaat en 3-4-5 meter lang is.

Heeft iemand anders hier een leuke oplossing voor bedacht? Of iemand anders misschien tips?
 

Boess

Nieuw lid
19 nov 2015
6
0
Kan je deze niet als koppelstuk gebruiken?


Heb ik op mijn starmix slang gemonteerd om met de Deros te gebruiken.

Ik heb iets soortgelijks dat meegeleverd werd bij de Karcher. Het past wel, maar op en afhalen is niet gemakkelijk (strak en zonder "schroefdraad"). Kun je deze makkelijk op de Deros plaatsen? Als dat zo is dan haal ik deze en eventueel ene langere Karcher slang.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Deze Festool aansluiting wordt door wel meer mensen gebruikt, ik heb het indertijd ook via het forum vernomen. Gaat toch vlot vind ik. Op de aansluiting van de Deros zitten 4 'tabs' waar de slang op vastgrijpt zeg maar. Als je even wrikt/kantelt met de koppeling in het verlengde van die taps, komt de slang bijna vanzelf los. Er zijn wel meer merken die zo'n 27mm aansluiting hebben, dus het zou me niet verbazen als jouw Karcher koppeling ook gewoon gebruikt kan worden. Als het afkoppelen stroef gaat, draai de aansluiting en de slang dan eens 90 graden rond hun as en probeer het nog een keer.
 

MVersteeg

Nieuw lid
26 sep 2020
13
6
Altena
Wat ouder onderwerp maar ik heb een Mirka slang die ik wil aansluiten op een Karcher. Klopt het dat met bovengenoemde adapter een goede koppeling te maken is tussen deze twee merken?

Het gaat om onderstaande slang:


mirka-slang.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.