MILWAUKEE M18FTR freesmachine - 8mm spanhals

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
57
0
Ik heb sterkte interesse in de aankoop van deze machines - zie zeer goede reviews, etc
Ik vind het wel een probleem dat de spanhals enkel in 6mm en 6,35 (1/4) is. Weet er iemand of ik ergens een spanhals kan kopen die past op deze machine voor 8mm router bits ?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.647
1.160
Fryslân
Het zal een reden hebben dat er enkel een 6mm spantang bij zit. Het is niet een hele grote of zware machine, en zo voorkom je dat je er te zware freesjes in kan zetten die de machine of jezelf kunnen vernielen.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
958
511
Noord-Veluwe
Voor zover ik weet past die spantang niet op de FTR.

Naar aanleiding van de positieve berichten die ik over deze frees van Milwaukee zag was ik ook geïnteresseerd geraakt. Maar omdat ik eigenlijk alleen maar frezen met een schacht van 8 mm en 12 mm heb (en ik geloof 1 met een schacht van 10 mm) heb ik ook gezocht naar een spantang van 8 mm voor deze frees. Ik heb er nooit een gevonden. Misschien is dat maar goed ook. Maar ik heb er niet zo'n goesting naar om weer een serie nieuwe freesjes te moeten kopen speciaal voor deze frees. Dus heb ik de koop nog maar even uitgesteld.
 

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
57
0
De feedback van Jelmer zal ongetwijfeld wel juist zijn, maar ik neem graag het risico om daar een 8mm router bit in te plaatsen: tenslotte heeft de Makita 18V router ook zo'n 8mm spanhals zonder problemen.
Hdv, dank voor jouw input, ik wacht ook nog af totdat ik ergens hoor dat ik zo'n spanhals kan vinden.
 

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
57
0
aan Thomasz: dank voor info. maar als ik deze bv 6 mm spanhals bekijk is dit niet hetzelfde partnummer als van de 6mm voor de M18FTR. Maw ik ga ervan uit dat de afmetingen dus anders zijn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.