Milescraft Pantograph PRO

Jogchum

Actieve deelnemer
14 aug 2020
50
6
Zijn hier mensen die gewerkt hebben met deze pantograaf? Staat bij gereedschappro voor tachtig euro. Wil hem o.a. gebruiken om naambordjes te maken, met letters van een paar centimeter hoog.
Tot nu toe nog niet iets anders gezien dat daar op lijkt.
Vraag me af of er ook een frees met 43mm kraag in kan (heb een Metabo, die kan ik daar dan dedicated voor inzetten.) Maar goed, daar kan ik morgen gereedschappro over bellen, natuurlijk.
Ben benieuwd naar eventuele ervaringen!
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik heb geen ervaring met de milescraft versie, maar ik heb er één zelf gemaakt.
Het is opzich niet moeilijk te maken, met genoeg voorbeelden op het internet. Kopen is makkelijker uiteraard, maar maken is leuker :)

Hier (klik) het topic waar ik het één en ander uitleg.
 

Jogchum

Actieve deelnemer
14 aug 2020
50
6
Hoi Jelmer, lijkt me inderdaad leuk om te maken! Heb jij tekeningen/maatschetsen beschikbaar? Anders moet ik het uit de foto in het topic waarnaast je verwijst destilleren. Alvast dank!
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik heb er geen tekeningen van, maar als je op internet zoekt naar Matthias Wandel, dan vind je meer voorbeelden. Eventueel kan je zijn plannen kopen, maar ik heb het vanaf plaatjes nagemaakt. Het is vrij simpel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.