Ik had wat fineer overgenomen van Petrolhead en daar wilde ik wat mee doen. Kijken of mijn roltafel goed stond afgesteld en of ik alles gezaagd kon krijgen onder 45 raden. Daar kwam een probleem naar voren. Dit doosje is gefineerd met dun Zebrano hout op triplex. Het andere met dik notenfineer. Die zit nog in de klemmen.
Het probleem is dat het triplex breekt op het einde van de zaagsnede en dan het fineer meeneemt. Bij dunfineer valt het erg mee en is het weg te werken. Bij het dikke fineer moest ik ruim een millimeter wegschuren en plamuur gebruiken. Zaagblad is scherp en 60T de zaag is een erica 85. Ja, die heeft een behoorlijke kier naast het zaagblad. Ik vermoed dat daar het probleem zit.

Zwart fineer om het triplex te verbergen.
Afgewerkt met Danish oil.
Het probleem is dat het triplex breekt op het einde van de zaagsnede en dan het fineer meeneemt. Bij dunfineer valt het erg mee en is het weg te werken. Bij het dikke fineer moest ik ruim een millimeter wegschuren en plamuur gebruiken. Zaagblad is scherp en 60T de zaag is een erica 85. Ja, die heeft een behoorlijke kier naast het zaagblad. Ik vermoed dat daar het probleem zit.

Zwart fineer om het triplex te verbergen.
Afgewerkt met Danish oil.