Mijn eerste (puzzel)kistje

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Eerste (geslaagde) poging tot het maken van een puzzelkistje. moet zeggen dat dit een aardige uitdaging was, de eerste keer dat ik inlegwerk heb gemaakt en de eerste keer dat ik iets gesegmenteerd gedraaid heb op de draaibank (houten knop). Het interne mechanisme bestaat uit 2 delen, waarvan de oplossing zich aan de buitenkant van de kist bevindt. Beide moeten worden opgelost om de kist te kunnen openen!

IMG_0226.jpg


Gebruikte houtsoorten:
Eiken, grenen, meranti
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig en ingenieus kistje Douwe. We mochten het vanmiddag al live aanschouwen en bewonderen op de Open Dag in Zwolle en mijn dank dat je het ook zo vlot op ons forum hebt gezet!

jaap
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Geweldige post !!! Mooi in beeld gebracht ook. Voor wat betreft foto 27: wat voor materiaal heb je om het hout van je knop gewikkeld ? Lijkt me geen elastiek, toch... :confused:

Jazeker, gewoon van die keukenelastiekjes :). had ze nodig bij het lijmen om het geheel bij elkaar te houden, kon er geen klem op zetten. werkte perfect! (bij het draaien uiteraard eraf gehaald)
nog een foto waarop het wat duidelijker in beeld is gebracht:

26.jpg
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Leuk om het zo nog even in dit topic te kunnen bekijken, nadat ik het gisteren in werkelijkheid al kon bewonderen! Je vertelde ook een mooi verhaaal over je inspiratie die je aan een Duitse orgelbouwer ontleende. Mischien kun je daar nog wat over laten weten of een link plaatsen?

Mooie bijdrage aan het forum!


Fons
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
A

Athanor

Guest
Oeps, ben het forum even aan de verkeerde kant begonnen te lezen......

Bedankt!

Fons
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
264
154
Nijmegen
Leuk kistje. Je had hem laten zien op de open dag. Maar deze foto's maken het nog duidelijker. Succes met het volgende project.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.