P
Pel
Guest
Mijn allereerste vaas, gedraaid van Zygia Racemosa, behoorlijk hard hout maar toch goed te draaien, je kunt dit hout spiegelglad afwerken omdat erg vast hout is, vaster hout als eikenhout. Er zat een lelijke scheur in, die heb ik weggewerkt met Gupamaker en schuurstof, als je het niet weet zie je er niks van. Er zat ook nog een dunne rechte splijtscheur in, ook dicht gestopt. Het uithollen ging me toch goed af, alleen aan de onderkant binnenkant vaas, kreeg ik het niet helemaal vlak, maar als er gedroogde bloemen in staan ziet dat niemand.
Ik gebruikte een ledlampje van Ronald dat stak er af en toe in, om te zien of ik de goede houtdikte had. Ik zag geen licht, maar ik dacht dat kan niet, ik moet toch er bijna zijn, toen toch maar eens gaan meten, bleek ik en de midden nog maar ± 3 mm hout te hebben. Olie dom van mij, dit is zo vast hout daar kom je met een schijnwerper van 1000 watt nog niet doorheen!
De vaas is 17,5 cm hoog boven 9 cm doorsnee, onder 7,5 cm doorsnee, afgewerkt met Danish oil, het was weer bijzonder leerzaam. Heb dit hout wel met een mondmasker op gedraaid want het hout irriteerde bij mij op de luchtwegen.
Groet Pel.

De scheur wat ik heb dicht gestopt.

Aan deze kant de dicht gestopte dunne rechte splijtscheur.

Ik gebruikte een ledlampje van Ronald dat stak er af en toe in, om te zien of ik de goede houtdikte had. Ik zag geen licht, maar ik dacht dat kan niet, ik moet toch er bijna zijn, toen toch maar eens gaan meten, bleek ik en de midden nog maar ± 3 mm hout te hebben. Olie dom van mij, dit is zo vast hout daar kom je met een schijnwerper van 1000 watt nog niet doorheen!
De vaas is 17,5 cm hoog boven 9 cm doorsnee, onder 7,5 cm doorsnee, afgewerkt met Danish oil, het was weer bijzonder leerzaam. Heb dit hout wel met een mondmasker op gedraaid want het hout irriteerde bij mij op de luchtwegen.
Groet Pel.

De scheur wat ik heb dicht gestopt.

Aan deze kant de dicht gestopte dunne rechte splijtscheur.