Midi fu snaar vervangen.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.531
753
Emst
Van mijn draaibank, de Midi fu, is de snaar versleten.
Dus vervangen, de nieuwe is al besteld.
Het handwiel moet er daarvoor af, 3 boutjes voor het handwiel en 3 voor de schijf die er direct tegenaan zit.
Alleen de boutjes zijn weg, maar het handwiel krijg ik er niet af.
Hoe krijg ik ze eraf?

IMGP8217.jpg
 

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
139
69
‘s-Hertogenbosch
Vermoedelijk is het linkse draad, als het erop geschoven is met zo’n platte kant is vaak één schroef voldoende om vast te zetten.
Vraagje hoe is jouw Duits, anders zou je contact op kunnen nemen met neureither drechsel in Oostenrijk. Heb op www ook gevonden dat Ronald Kanne er ook één heeft gehad. Vaak weet hij wel raad.
Het ziet er trouwens hetzelfde uit als de midi 2 (plus)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.531
753
Emst
Ik kan geen duits.
Het 2e filmpje is erg duidelijk, nu een van de MIdi zou wel erg mooi zijn.
Ik zou aan ronald kunnen vragen of het linkse of rechtse draad is.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.263
397
Etten-Leur
Schulte Drechslerbedarf in Meppen geeft (ook) antwoord in het NL net als Ronald. Op mijn FU230 zit gewoon rechtse draad met borgboutjes, maar het handwiel heeft een spietje.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.385
2.932
Gaanderen
Schulte heeft mij prima geholpen met het vervangen van mijn losse kop. Volgens mij is meppen niet al te ver.
Ronald Kanne trouwens ook. Er kan best wel verschil zitten tussen op een volgende modellen. Voor mijn Twister 180 waren er al 3 uitvoeringen en die pas een jaar of 3.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
139
69
‘s-Hertogenbosch
Schulte heeft mij prima geholpen met het vervangen van mijn losse kop. Volgens mij is meppen niet al te ver.
Ronald Kanne trouwens ook. Er kan best wel verschil zitten tussen op een volgende modellen. Voor mijn Twister 180 waren er al 3 uitvoeringen en die pas een jaar of 3.
Service van Ronald is top👍🏼, geen klachten.hij heeft mij pas ook geholpen aan een nieuwe losse kop van een midi pro voor op m’n Coronet herald….exact dezelfde hoogte, moest alleen een vierkante ring tov het bankbed maken. Na een ochtendje slijpen lassen en schuren was het gebakken… ben nu helemaal content
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
139
69
‘s-Hertogenbosch
Ik dacht te lezen dat een soortgelijke vraag in 2020 is gesteld voor dezelfde machine. Heb je daar wat aan? Je was zelf de vragensteller.

zie Houtdraaibank de riem vervangen
Op de hierbij geplaatste foto’s zie je dat er geen schroefdraad zit aan de kant van het handwiel 🤓misschien op dezelfde manier eraf halen als in 2020. Misschien zelfs inspuiten met kruipolie en met een kunststof oliefilter sleutel proberen om er beweging in te krijgen als alle schroeven er uit zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.263
397
Etten-Leur
Op de hierbij geplaatste foto’s zie je dat er geen schroefdraad zit aan de kant van het handwiel 🤓misschien op dezelfde manier eraf halen als in 2020. Misschien zelfs inspuiten met kruipolie en met een kunststof oliefilter sleutel proberen om er beweging in te krijgen als alle schroeven er uit zijn
ik probeerde niet al te veel te zeggen omdat er een filmpje bijzit van een duits forum waar vrij precies wordt beschreven wat je moet doen om dat ding veilig en werkend uit elkaar te krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.