Ik zie in YT video's deze set nog wel eens langskomen. Heeft iemand ervaring mee en is er wat te zeggen over de kwaliteit?
Ik zal even bij Gereedschappro kijken. Sautershop heeft all de versie met de 8mm frees. Er is er ook 1 met 12mm. Nadeel is wel dat ik die 12mm alleen in mijn freestafel kan gebruiken en niet met mijn normale bovenfrees.Gereedschappro heeft ook een groot assortiment microjig. Baptist een klein beetje.
Bij gerreedschappro weliswaar niet in de actie maar misschien franco en uit duitsland heb je hogere verzendkosten.
even zoeken op banggood.com naar microjig, er zijn chinese klonen als je de originele niet hoeft.Ik kijk ook naar microjig, lijkt me een mooi systeempje. Ik vraag me wel af of er naast de originele microjig klemmen, misschien ook nog andere klemmen zijn die zo'n zwaluwstaart-profieltje hebben. Iemand enig idee? of zijn alle andere "inschuif-klemmen" vooral voor rechte tracks en geleiderails?
Ik zag ergens op youtube iemand die de groeven met een 'normale' zwaluwstaart maakte en dan met een schuurpapiertje afrondingen aan de groef maakte. De frees van MicroJig maakt zelf een afrondingkje. Dit alles zover ik het begrijp. Ik wil overigens maar zeggen dat je kunt bezuinigen op het freesje als je dat wilt.Ik vind het hele fijne klemmen. Passen dacht ik niet op de festoolrails. Frees werkt prima. Je kunt eerst een groef met een rechte frees voorfrezen maar met een zware frees hoeft het niet. Je moet de groeven wel schoonhouden. De klemmen werken in een mft tafel ook prima. Heel veel gebruik ik de frees niet want de meeste jigs waar ik het in wil hebben zijn gemaakt.
Microjig heeft daar een youtube kanaal voor, daar heb ik destijds eea van gebouwd. Heb zelf de zaagtafel slede ermee gebouwd, een "tapering jig" en een platform met aanslag voor om mijn kolomboor heen zodat ik makkelijk werkstukken kan klemmen.ok, bedankt! In ieder geval mooie cadeautjes om te vragen en fijn dat het systeem diverse mensen goed bevalt. ik ben ook wel benieuwd welke slimme jigs jullie ermee gemaakt hebben.