Microjig matchfix

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
726
112
Sterksel
Ik zie in YT video's deze set nog wel eens langskomen. Heeft iemand ervaring mee en is er wat te zeggen over de kwaliteit?

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.113
3.331
Gaanderen
Ik vind het hele fijne klemmen. Passen dacht ik niet op de festoolrails. Frees werkt prima. Je kunt eerst een groef met een rechte frees voorfrezen maar met een zware frees hoeft het niet. Je moet de groeven wel schoonhouden. De klemmen werken in een mft tafel ook prima. Heel veel gebruik ik de frees niet want de meeste jigs waar ik het in wil hebben zijn gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.113
3.331
Gaanderen
Gereedschappro heeft ook een groot assortiment microjig. Baptist een klein beetje.
Bij gerreedschappro weliswaar niet in de actie maar misschien franco en uit duitsland heb je hogere verzendkosten.

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
726
112
Sterksel
Gereedschappro heeft ook een groot assortiment microjig. Baptist een klein beetje.
Bij gerreedschappro weliswaar niet in de actie maar misschien franco en uit duitsland heb je hogere verzendkosten.
Ik zal even bij Gereedschappro kijken. Sautershop heeft all de versie met de 8mm frees. Er is er ook 1 met 12mm. Nadeel is wel dat ik die 12mm alleen in mijn freestafel kan gebruiken en niet met mijn normale bovenfrees.

Verzendkosten vallen mee. Ze vragen ook 'gewoon' 6,95 verzendkosten.

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
403
399
gebruik het al jaren, heb het nu weer in m'n tweede fatsoenlijke werkbank gefreesd (de dovetails dan) maar heb ook een voet voor m'n kolomboor gemaakt zodat ik met MJ kan klemmen.. idem voor een slede voor op de zaagtafel en nog een plaat om gekke hoeken te zagen.

mogelijkheden zijn eindeloos! top systeem!

• Leuk
Waarderingen: twdi

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.113
3.331
Gaanderen
Ook ik heb er een boortafel mee gemaakt. Ik denk dat je hier ook een prima mft tafel kan maken. In ieder geval om te klemmen. Ik heb de aanslag van mijn zaag mee verhoogd. Met de klemmen zet ik hem vast op de bestaande aanslag.

• Leuk
Waarderingen: twdi

dikketebbes

Actieve deelnemer
16 apr 2024
38
16
maan
Die gozer van hookedonwood (youtube voor de bouw instructies), heeft in zijn werkbank en op een aantal van zijn zaagtafelsledes deze ook toegepast.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.