Metabo freesmachine in een Inca compact 341.017

rekel

Nieuw lid
31 jan 2015
10
1
Nu ik toch aan het posten ben. Ik heb een tweede hands Inca compact blad gekocht, en daar een Metabo CFE 738 freesmachine in gemonteerd. Voor de diepte verstelling een M6 draadeindje, een omwenteling van het moertje is 1 mm....

Bevalt erg goed.
Een iets sterkere freesmachine was wel mooi geweest.
Inc (1)__bewerkt.jpgInc (14)__bewerkt.jpg_DSC7802__Ruud.jpg_DSC7805__Ruud.jpg_DSC7806__Ruud.jpg
 
Laatst bewerkt:

rekel

Nieuw lid
31 jan 2015
10
1
Netjes, voldeed de freeskop van Inca niet?
Of niet aanwezig?
Inderdaad die heb ik niet. Ik heb ook al jaren een ELU-MOF 96 bovenfrees (nu DeWalt 615, op de kleur na hetzelfde), en daardoor ook een ruime sortering freesjes. Mijn nieuwe opstelling is vooral geschikt voor wat grotere dingen en snel even wat kantenfrezen zonder ombouwwerkzaamheden. En het was leuk om te bedenken en te maken. Ik heb de langgatboor omgebouwd tot fijne freesmachine (idem) maar ook leuk.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.726
755
Antwerpen
ondersteun je de tafel nu extra om het bijkomende moment vd frees op te vangen ?
ik had vroeger een Universal, ook met de verlenging en een (zware) DW621 eronder, maar de tafel zat wel nog eens vast aan mijn werkbank. Als ik dan de tafel moest verhogen/verlagen was dat natuurlijk extra werk ☹️. Maar het mechanisme voor verhogen/verlagen vd Inca staat niet om zijn stevigheid bekend dus dat wou ik zoveel mogelijk ontzien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.