Metabo Cordless control

Invator

Actieve deelnemer
Hallo

ik gebruik al een tijdje de Metabo Cordless control om mijn Metabo stofzuiger te bedienen.
Op zich zeer handig, maar de controller springt na x-aantal uren op een soort van slaapstand
die ik enkel kan verbreken door het toestel enkele seconden uit het stopcontact te trekken.

Die slaapstand staat ook wel aangegeven in de (zeer beknopte) handleiding, maar als ik het
goed begrijp zou je die dan ook moeten kunnen uitzetten dmv van de afstandsbediening (die
aan je stofzuigerslang zit). Dit lukt mij precies niet, tenzij ik iets verkeerd doe?

Heeft er nog iemand deze machine / dit probleem?

Link naar het toestel

Dit systeem heb ik niet, maar uit de handleiding denk ik op te maken dat de zenderknop na 10 uur inactiviteit in standby gaat. Door op de zenderknop te duwen komt die weer tot leven.
Dat de inactiviteitdetectie uitgeschakeld kan worden kom ik niet tegen in de, slechte, handleiding of plaatjes.
20251009_095521.jpg

hoi Thomas, bedankt voor de screenshot van de handleiding - dit is inderdaad wat ik ook had begrepen.
Enkel die 'wake-up' lijkt bij mij niet te werken (enkel dus als ik het toestel uit het stopcontact haal, wat zeer
onpraktisch is).

Dat is knap irritant inderdaad.
Hopelijk meldt zich nog iemand die het apparaat ook heeft en wat meer licht op de zaak kan werpen.

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem, ik heb het opgelost door een slim stopcontact ertussen te plaatsen die schakelt uit samen met de verlichting en compressor.
Als ik s ochtends de werkplaats inloopt schakeld alles automatisch in probleem opgelost, ik heb namelijk ook geen andere oplossing kunnen vinden anders dan elke keer de stekker erin en eruit halen 🤔

Of een schakelklok. Twee uur 's morgens uit en om zes uur weer aan. Zoiets. Ligt er aan tot hoe laat je werkt en wanneer je weer in de werkplaats bent.
Inderdaad een wat knullig ontwerp van Metabo.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.
Terug
Bovenaan