Metaaldetector

Erik Goossens

Nieuw lid
10 jun 2025
1
0
Weert1
Welke metaaldetector kan goed gebruikt worden bij het zagen van boomstammen? Wij komen regelmatig spijkers tegen en ik wil voorkomen dat we te vaak zaagbanden moeten vervangen op onze boomzaag.

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.123
61
shinglemaker.wordpress.com
Als je regelmatig een spijker doorzag is het tijd voor een metaaldetector Zou ik zeggen. voor mij is het niet nodig want ik zaag uitsluitende hout uit het bos. Als je tot een middelgroot diameter boom zaagt maakt het niet veel uit welke model maar als je groter diameter boomen zaagde waar een kans is dat metaal wat dieper in het hout zich bevindt moet je een hoger kwaliteit/ duurder detector hebben voor de zekerheid.

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.929
1.106
Omgeving Eindhoven
Geen ervaring mee, maar ik zou hier eens kijken en contact met hen opnemen.

Ik heb die, en ben er heel tevreden mee. Geeft goed de spijkers aan, zelfs iets dieper in het hout.
Het heeft mij al wel wat kettingen voor de kettingzaag, zaaglinten en messen van de vlakbank bespaard.

voor mij is het niet nodig want ik zaag uitsluitende hout uit het bos
Ook daar werd vroeger regelmatig eea met spijkers aan bomen vastgeslagen. Vooral bomen die aan de bosrand hebben gestaan, want vroeger deed men niet aan weipalen, maar sloeg men het prikkeldraad rechtstreeks aan de bomen. Juist voor dat zaagwerk heb ik de metaaldetector. Boom aan de bosrand, dan ff er overheen voor ik de zaag erin zet. En het is toch weer regelmatig zo dat er dan iets in blijkt te zitten.

• Leuk
Waarderingen: Roel22

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.123
61
shinglemaker.wordpress.com
Geen een keer ijzer in hout uit bos tegengekomen en kost mij het ook geen enkele zorg. . Boomen van boerenerfen of de gemeente wel. Met die bomen is het gewone en neem ik zulke hout alleen bij uitzondering.

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.