Met welke afwerking blijft jeneverbes zolang mogelijk roze

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
122
50
‘s-Hertogenbosch
Hoi forummers, wie kan of wil mij een tip geven hoe ik jeneverbes zolang mogelijk roze kan houden als ik er een pen van gedraaid heb. Weet dat het verkleurd in de loop der tijd, maar dat het minimaal vier weken roze blijft moet wel lukken denk ik zo. Vooral het donker wegleggen scheelt al veel.
Ik hoor het graag van jullie.
Bij voorbaat dank,

John
 

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
122
50
‘s-Hertogenbosch
Bij de eerste pennen die ik maakte zat een setje van thuya bij. Deze heb ik toen met een cellulose lakmix met veel thinner een basis gegeven, waarna er bijenwas opging. Heb inmiddels iets bijgeleerd 🤔maar sta open voor adviezen van degene die ik acht iets meer ervaring te hebben. M’n bedoeling is nu om het af te werken met ca en niet met Shella wat of dergelijke.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.306
747
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
rode olie / beits :cool:

Even zonder dollen: als ik hout met een bruine kern en licht spinthout, zoals bv. iepen, afwerk met donkere olie op het kernhout en witte olie op het spinthout, ziet dat er helemaal niet verkeerd uit. Dus je zou zeker een proefstukje met gekleurde olie kunnen proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.