Dit projectje begon allemaal met de behoefte aan een goede kabelhaspel.
De eisen:
- IP54
- 25 meter
- Flexibel Neopreen 2,5mm[SUP]2[/SUP] 3 aderig
- minstens 2 stopcontacten 'op de rol' (liefst 20 )
Na een avondje google zat ik muurvast. De keuze wordt extreem beperkt zodra je én 25 meter zoekt én flexibel én 2,5mm[SUP]2[/SUP].
Ideeën genoeg, ook via deze site, maar uiteindelijk leek zelf maken toch de beste optie (en aangezien puur voor mijzelf ook geen keurmerken etc. benodigd).
De Powerhub van Festo is voor mij het top voorbeeld van het perfecte idee in een niet zo perfecte uitvoering namelijk al vind ik 'm wel mooi.
De nadelen van de Festo Powerhub (ik heb er niet één, dus corrigeer me gerust als ik het niet goed zie):
Maar dan begint het zoeken pas echt.... hoe hebben anderen iets dergelijks gedaan, waar liep men tegenaan, wat kan inderdaad beter, mooier, praktischer etc.
In de woorden van een voetbal legende over nadelen, de 'super' Powerhub moet het volgende zeker hebben:
Op basis daarvan een boodschappenlijstje gemaakt (over prijs hebben we het nog niet gehad, nee veel goedkoper gaat het niet worden):
Besteld bij diverse (web)winkels, dus de komende dagen dikke vrienden met de postbode.....
Zodra de spullen binnen zijn gaan we verder met dit 'verslag'. In de tussentijd hoor ik graag wat ervaringen over het buigen (in model brengen) van polystyreen plaat indien aanwezig.
Dit wordt straks namelijk de afdekking van de stopcontacten aan de binnenzijde van de systainer.
De eisen:
- IP54
- 25 meter
- Flexibel Neopreen 2,5mm[SUP]2[/SUP] 3 aderig
- minstens 2 stopcontacten 'op de rol' (liefst 20 )
Na een avondje google zat ik muurvast. De keuze wordt extreem beperkt zodra je én 25 meter zoekt én flexibel én 2,5mm[SUP]2[/SUP].
Ideeën genoeg, ook via deze site, maar uiteindelijk leek zelf maken toch de beste optie (en aangezien puur voor mijzelf ook geen keurmerken etc. benodigd).
De Powerhub van Festo is voor mij het top voorbeeld van het perfecte idee in een niet zo perfecte uitvoering namelijk al vind ik 'm wel mooi.
De nadelen van de Festo Powerhub (ik heb er niet één, dus corrigeer me gerust als ik het niet goed zie):
- Het snoer is slechts 10 meter
- Het snoer is niet 2,5mm[SUP]2
[/SUP] - Max vermogen 2500W
- Het snoer zit 'vast' gemonteerd(!)
- Het snoer lijkt mij niet erg flexibel
- Het heeft een T-Loc sluiting (en daar kan ook een extra stopcontact zitten)
Maar dan begint het zoeken pas echt.... hoe hebben anderen iets dergelijks gedaan, waar liep men tegenaan, wat kan inderdaad beter, mooier, praktischer etc.
In de woorden van een voetbal legende over nadelen, de 'super' Powerhub moet het volgende zeker hebben:
- Het snoer moet minstens 25 meter zijn (hier doen we geen concessies)
- Het snoer moet 2,5mm[SUP]2[/SUP] zijn per ader (ook hier geen concessies)
- Max vermogen 3600W (why settle for less)
- Het snoer is NIET 'vast' gemonteerd
- Het snoer is flexibel (nou ja, in elk geval zo flexibel als 2,5mm[SUP]2[/SUP] zijn kan)
- In een pre 2013 systainer (toegegeven; ook omdat ik die wél beschikbaar heb en een T-Loc model niet
Op basis daarvan een boodschappenlijstje gemaakt (over prijs hebben we het nog niet gehad, nee veel goedkoper gaat het niet worden):
Artikelnr/EAN | Omschrijving | Prijs | Totaal |
150561 | Eupen 3x2,5mm2 H07RN-F zeer soepel Neopreen - 26 meter | 1,89 | 49,14 |
624006 | PCE Veiligheidswandcontactdoos zwart - 5 stuks | 1,64 | 8,20 |
720294 | Neon Signaallamp 230V - 1 stuk | 0,79 | 0,79 |
534125 | Kabelschroefstuk M20 - 1 stuk | 0,55 | 0,55 |
297534 | Polystyreen (vol) plaat 3mm 330x230mm | 4,79 | 4,79 |
1529160 | Abl Sursum stekker grijs - 2 stuks | 4,45 | 9,90 |
1589260 | Abl Sursum koppelcontactstop grijs - 1 stuk | 9,95 | 9,95 |
Besteld bij diverse (web)winkels, dus de komende dagen dikke vrienden met de postbode.....
Zodra de spullen binnen zijn gaan we verder met dit 'verslag'. In de tussentijd hoor ik graag wat ervaringen over het buigen (in model brengen) van polystyreen plaat indien aanwezig.
Dit wordt straks namelijk de afdekking van de stopcontacten aan de binnenzijde van de systainer.