Meer mensen met een Record Power Camvac?

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ik heb een camvac en gebruik nu de standaard slangen voor oa mijn freestafel. Dit moet beter kunnen, maar ik kom er niet echt uit hoe.
Heeft iemand ervaring met standaard (PVC) buizen die te gebruiken zijn?
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Ik gebruik kort stukje slang om de Camvac aan een 100 mm pvc buis te koppelen en om van de vaste leiding naar het gereedschap te gaan waar ik afzuiging nodig heb.
De Camvac staat op een vliering. De vaste leiding is bij mij recht en verticaal omhoog. De bocht bovenaan is gemaakt met slang. 100 mm pvc bochten hebben een scherpe knik binnenin en dat kost veel weerstand.
Onderaan de vaste leiding zit een schuin T-stuk. De aangezogen lucht komt schuin van onder in. De poot naar beneden is wat lager afgedopt en werkt als opvangbak voor grotere/zwaardere delen die de weg omhoog niet halen.
Ik gebruik de Camvac(386) voor schuren op de draaibank en voor de lintzaag.
De afvoer van de Camvac gaat naar buiten, ook via PVC pijppijp.
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
212
87
Rijswijk
welke slangen gebruik je?
Welke Camvac heb je , hoeveel motoren?
Ik heb ook een camvac, maar ben mijn wekrplaats nog ana het inrichten.
echter het testen met een festool afzuigslang op mijn afkortzaag geeft goede resultaten. (36mm slang)

De Camvac is juist vrij vergevingsgezind om dat het een HPLV systeem is waarbij LV met een korrel zout genomen moet worden.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
welke slangen gebruik je?
Welke Camvac heb je , hoeveel motoren?
Ik heb ook een camvac, maar ben mijn wekrplaats nog ana het inrichten.
echter het testen met een festool afzuigslang op mijn afkortzaag geeft goede resultaten. (36mm slang)

De Camvac is juist vrij vergevingsgezind om dat het een HPLV systeem is waarbij LV met een korrel zout genomen moet worden.

Ik heb de versie met 2 motoren en wil het slangensysteem verbeteren.
Ik heb hem via een 100mm aangesloten op mijn VVB die ernaast staat.
Aan de andere kant staat mijn freestafel en dat is nu eigenlijk een zootje. De tafel heeft 2 afzuigpunten die ik nu met de Record Power reductie mof van 63=>32mm en 3 standaard 63mm slangen + T-stuk gekoppeld heb. De slangen zijn eigenlijk te lang, maar als ik die doorsnij 'mis' ik het uiteinde wat in de 63mm slang gaat. (Volg je me nog? :) ).

Ik zou op de freestafel waarschijnlijk makkelijk met vaste buizen kunnen werken, maar welke maat dan handig is....
 
Ik heb de versie met 3 motoren. Met een kort stukje 63 mm maak ik verbinding met de afzuigmond bij mijn draaibank om het stof en fijne delen af te zuigen. Met de standaard 63 mm slang van de camvac zuig ik de krullen van het houtdraaien van de vloer en draaibank.

M.vr.gr. Jan
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
212
87
Rijswijk
Lengte van slangen is voor de camvac minder van invloed dan bij een LPHV systeem. Dus het doorsnijden van slangen gaat geen wereld van verschil maken.

Klopt het dat je vanuit de Camvac 1x 63mm hebt, en deze dan bij de freestafel splitst naar 2x63mm?

Anders even een kleine schets maken om duidelijkheid te scheppen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.