Meditatie krukje en schaatsplank

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
De baas thuis is vandaag (zaterdag) jarig. Ze wilde graag een meditatie krukje en ik heb er 2 gemaakt. Ze houdt wel van donkere houtsoorten en heb er mijn laatste plankje Goncalo Alves voor gebruikt en voor het eenbenige ontwerp een stuk noten en het tweebenige model maca voor de poten. Dat Goncalo Alves is fantastisch hout, hard, vettig, mooie tekening.. en met een drupje olie heb genoeg voor de hele plank. Het plankje heb ik ergens in 2008 gekocht van een deel is de deur van de gereedschapkast gemaakt en van het restant de 2 zittingen. Het maca, een padoek variant heb ik uit Thailand meegenomen. Ook fantastisch hout om te bewerken.
Het was nog aanpoten, 2 minuten voor 12 op vrijdagavond klaar......

Ze staan op een schaatsplank, daarvan heb ik er vandaag ook 2 gemaakt. Maken is een groot woord, het is een volle plaat betonplex die over de lengte in tweeën gaat.
Zo moet de familie wat in schaats stemming blijven.... zie ook het filmpje van Erben Wennemars. Eric Heiden introduceerde dit ooit.

jaap

ps, de schroeven in de eenbeen gaan er nog uit en worden vervangen door deuvels, maar zo klemt het even beter met lijmen.

meditatie krukje 1.jpg

meditatie krukje 2.jpg

meditatiekrukje 3.jpg


 
Laatst bewerkt:

KMvrtr

Actieve deelnemer
5 aug 2018
42
23
Hellendoorn
Da's inderdaad mooi hout zeg.
Is de verbinding deuvel + lijm echt stevig genoeg?
Kan die het niet begeven tijdens gebruik?
Een ontevreden directie moet wel voorkomen worden. 😊

Wist niet dat schaatsplanken nog steeds een ding zijn.
Ken het alleen maar van op tv met Eric Heiden destijds.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.