MDF schimmel?

stijndef

Nieuw lid
23 jan 2021
22
4
Kampenhout
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn op deze omkasting gemaakt uit MDF? Lijkt me een soort schimmel?
Best met iets behandelen voor ik deze zal schilderen?

Schermafbeelding 2021-02-15 om 17.07.32.pngSchermafbeelding 2021-02-15 om 17.09.52.png

Bedankt voor jullie reacties
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Ik zou me ook afvragen waarom de ombouw daar zoveel kouder is dan de omgeving. Want ook je verf krijg je schimmel op lijkt me. Wat zit er achter eigenlijk?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Als je het gaat behandelen met verdund bleekwater oid, heb je dan niet de kans dat het mdf opzwelt en later niet mooi meer vlak opdroogt?

Wat is de oorzaak van de schimmel? Is het in een koude, ongeisoleerde en/of vochtige ruimte? Dan m.i. eerst de oorzaak van de schimmel wegnemen, anders komt het zo weer terug.
En anders, is mdf dan wel de meest geschikte 'hout'soort op die plaats?
 

stijndef

Nieuw lid
23 jan 2021
22
4
Kampenhout
Ik zou me ook afvragen waarom de ombouw daar zoveel kouder is dan de omgeving. Want ook je verf krijg je schimmel op lijkt me. Wat zit er achter eigenlijk?
Is een nieuw huis, door bezetting was alles vrij vochtig en niet op tijd beginnen drogen/ventileren vermoed ik..
Muren zijn nog niet geverfd.

Erachter zitten de rolluiken.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.160
866
Ulvenhout
Het is zo te zien V313 MDF dus het zal iets beter tegen afnemen met bleekwater.
Ik zie op YouTube dat de Zinsser BIN primer vaak wordt aangeraden voor het fixeren en blokkeren van vlekken. Is online ook in Nederland te koop.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.