Dank voor jullie belangstelling.. Het is leuk om zoiets te doen!
Heb eerst 6 verschillende houtsoorten uitgezocht, de balken verzaagd tot latjes van ruw 28x28. Dit waren zo'n 250 stuks
Deze geschaafd tot 23x28mm. Daarna de latjes met de geschaafde kanten aan elkaar verlijmd tot planken.
De planken dan weer door de diktebank gehaald tot ze 23 mm dik waren. Hierna de planken aan elkaar verlijmd met 4 tot 5 tegelijk.
Deze pakketten weer op elkaar gelijmd tot een geheel.
Op de boven- en onderzijde het profiel uitgetekend en met de schaafbank het profiel erin geschaafd in de lengterichting.
Dit was een erg zwaar karweitje want ik moest dat ding van zo'n 40 kilo een paar honderd keer over de schaafbank halen pff.
Hierna de boven- en onderzijde met de schaafbank gevlakt. In de onderzijde toen 3 gaten van 40mm geboord en hierin een paar stukken rond eiken in gelijmd.
Als afwerking heb ik het geheel eerst ruw korrel 60 geschuurd tot uiteindelijk korrel 400 waarna ik het in de walnoot olie gezet heb.
was allemaal erg bewerkelijk en duur, zoiets doe je alleen met een goede vandikte en een schaafbank.
Had eerst het idee de kruk hol te maken maar dat werkte niet lekker. Nu heb ik een kruk van 35 kilo..
Uiteindelijk ben ik toch wel weer tevreden ermee:d