Makita zaagtafel MTL 100

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
347
254
's-Hertogenbosch
Omdat mijn 'nieuwe' antieke zaagtafeltje klaar is (zie: https://www.woodworking.nl/threads/“nieuwe”-tafelzaag.25454/ ), mag mijn Makita zaagtafel naar een nieuwe gebruiker.
Het betreft een MTL100, compleet met in hoogte verstelbaar en verrijdbaar onderstel.

Technische gegevens zijn:
Diameter zaagblad 260 mm
Asgat zaagblad 30 mm
Toerental onbelast 4300 min
Max. zaagcap. (hoogte) 0° 93 mm
Max. zaagcap. (hoogte) 45° 64 mm
Elektrische rem
Softstart
Volt (spanning)
230 V
Opgenomen vermogen 1500 Watt
Afm. lxbxh 726x98x473 mm
Gewicht (EPTA) 35,1 kg
Bladdikte minimaal 1,6 mm
Bladdikte maximaal 2,2 mm
Zaagblad Ø maximaal 260 mm
Kantelen links maximaal 45 º
Kantelen rechts maximaal 0 º

Hij is compleet met een grof zaagblad voor schulpen en een 40 tands blad voor afkorten en plaat zagen.
Dit blad heb ik onlangs nog laten slijpen en is nog niet gebruikt sindsdien, dus vlijmscherp!

Het blad is uittrekbaar naar achter en rechts (zie foto's) maar dat heb ik zelden of nooit gebruikt (voor grote delen pak ik de invalzaag namelijk).
Compleet met afkort geleider, langsgeleider, duw'hout' en sleutel om blad te wisselen.
Instructieboekjes zijn er ook bij (van de tafel is een geprinte versie).
De beschermkap is er niet meer bij, die zat aan het (hoge) spouwmes, maar dat heb ik meteen afgeslepen zodat je ook sponningen kan zagen.
De stroomkabel is gelast omdat die ooit beschadigd is. Dat is uiteraard wel netjes met solderen en krimpkousen gedaan, zit prima kan niks mee gebeuren.

Machine is in gebruikte maar zeer goede staat!


Prijs € 325,-
Af te halen in 's-Hertogenbosch

IMG_0137.JPG
IMG_0138.JPG

IMG_0139.JPG

IMG_0140.JPGIMG_0141.JPGIMG_0142.JPGIMG_0143.JPGIMG_0144.JPGIMG_0145.JPGIMG_0146.JPG
 

nixnax

Nieuw lid
18 mei 2017
19
1
rijswijk zuid holland
mooi ding!
wat zijn in jou ervaring de grootste voor en nadelen aan deze machine?
ikw as eigenlihjk van plan een nieuwe dewalt te halen voor ongeveer hetzelfde bedrag en in een werkbank in te bouwen
Maarja dan moet ik die werkbank bouwen en heb ik niks om hem mee te bouwen :/ voor mij dus zeker het overwegen waard dit
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.