Makita gladde/gevlochten stofzuigerslang, opzetstukken en ophanging

dvdstelt

Nieuw lid
28 nov 2020
4
2
50
Rotterdam
Ik heb de Makita VC2512L stofzuiger ben op zoek naar een alternatief voor mijn stofzuigerslang. De ribbels blijven regelmatig ergens achter hangen.

Nu heeft Makita de 191G76-1 en die is zo'n € 80. Niet extreem duur en wellicht krijg ik een dergelijke slang ook niet (veel) goedkoper? Nu is mijn schuur dermate klein dat ik altijd op zoek ben naar oplossingen en ik denk dat de extra 1.5 meter (totaal 5 meter) altijd in de weg hangt.

Dat brengt met op de volgende vraag, is er een eenvoudige en goedkope methode om de stofzuigerslang op te hangen zodat die niet meer vanaf de grond komt tijdens het werken. Ik zie op YouTube zat custom-made oplossingen, maar vroeg me af wat anderen hiervoor gebruiken. Als de slang niet meer vanaf de grond komt, is het probleem met ribbels misschien ook wel verholpen.

Daarnaast heb ik een Mafell invalzaag (kon ik ooit tegen hele goede prijs aan komen) en geen enkel opzetstuk past echt goed op de Mafell. Nu heeft waarschijnlijk niemand met een Mafell een Makita stofzuiger, maar dacht ik vraag het toch maar ;-)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: peja

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.155
439
Ik heb een Mafell invalzaag met een Festool stofzuiger en de juiste adapter bij Gereedschappro besteld.

Slang ophangen heb ik in het verleden wel gedaan (toen ik nog geen Festool zuiger had), als ik het nu zou doen, dan een stuk gordijnrails, zodat je ophang punt kan mee schuiven. Maar het nadeel is en blijft dat het in de weg hangt, op het moment dat je de zaag weg legt. Eigenlijk moet je dan een plateau boven je stofzuiger hebben om je zaag te parkeren.

• Leuk
Waarderingen: dvdstelt

jorisvh

Post veel
Ik heb de Makita VC2512L stofzuiger ben op zoek naar een alternatief voor mijn stofzuigerslang. De ribbels blijven regelmatig ergens achter hangen.
wat een toeval dat deze vraag nu komt.
ik heb een kous over mijn geribbelde slang getrokken en er 1u geleden over gepost, zie
misschien heb je er wat aan.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead en dvdstelt

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.