Ik heb een half ingestorte schrijnwerkerij "geërfd", een hoop prachtig materiaal, maar veel vergaan door houtworm en roest. Toch nog wat bruikbaar materiaal kunnen redden, van hele kleine tot grote sergeanten, vijzen, pluggen en nagels bij de vleet. Er stond ook stationair gereedschap: een compleet kapot geroeste topie en draaibank, maar een hopelijk nog bruikbare vlak- en vandikte bank en lintzaag. Alles van het merk Delta-Milwaukee (-Rockwell?), geen idee in welke volgorde dit hoort.
De lintzaag ben ik nog niet aan begonnen. De vlakbank schijnt mechanisch perfect te functioneren, de vandiktebank heeft mogelijks een nieuw tandwiel nodig, maar lijkt mij wel degelijk.
Ze werkten beiden op een aparte 3fase motor (zie foto van een van de twee) en wegen alles tezamen een ton.
Mijn excuses voor de slechte foto's, ik heb momenteel niks beters, op verzoek post ik er wel betere.
Mijn vragen zijn:
Heeft iemand ervaring met deze toestellen of er al van gehoord? Kan ik de motoren ook op monofase 220V gebruiken? Wat kost een nieuwe motor hiervoor? Zou ik nog een nieuw tandwiel kunnen vinden?
Wat denken jullie?
Alvast bedankt!
Mvg,
Bram
Attached files
.JPG)
De lintzaag ben ik nog niet aan begonnen. De vlakbank schijnt mechanisch perfect te functioneren, de vandiktebank heeft mogelijks een nieuw tandwiel nodig, maar lijkt mij wel degelijk.
Ze werkten beiden op een aparte 3fase motor (zie foto van een van de twee) en wegen alles tezamen een ton.
Mijn excuses voor de slechte foto's, ik heb momenteel niks beters, op verzoek post ik er wel betere.
Mijn vragen zijn:
Heeft iemand ervaring met deze toestellen of er al van gehoord? Kan ik de motoren ook op monofase 220V gebruiken? Wat kost een nieuwe motor hiervoor? Zou ik nog een nieuw tandwiel kunnen vinden?
Wat denken jullie?
Alvast bedankt!
Mvg,
Bram
Attached files