Lurem C 7- C20

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.230
2.645
Als het goed is, staat er een maat op je riem. Als je de maat weet, kan je daar op zoeken. Dan kijk je waar ze voor jouw het goedkoopste zijn. En dan bestel je ze daar.
 

322kris

Nieuw lid
8 mei 2024
5
0
merchtem - vlaanderen
Chevy...dat is nu juist het probleem,machine heb ik me aangeschaft in 1978 en de maatvoering is niet meer te lezen op het riempje,misschien hier op dit forum iemand die nog zo een Lurem heeft en waarop de afmetingen nog leesbaar zijn.Toch bedankt voor je reactie.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.230
2.645
Je kan de tanden tellen en de tussenafstand meten. Als je dat weet, kan je opzoeken wat voor type riem je hebt. Dan snij je hem door en meet je de lengte. Als je daar wat huiverig voor bent, dan stel je de motor , zodat de afstand tussen de poelies minimaal is en meet je met een touwtje de omtrek over de poelies. Je neemt dan de eerst volgende leverbare lengtemaat riem.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.081
414
Nou 322kris, welkom. Of ben je gewoon dezelfde als kris75 en heb je voor de gelegenheid een nieuwe account aangemaakt?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.797
952
Leeuwarden
Ik krijg nu de indruk dat forumleden bepaalde goede gewoontes tot een dogma verheffen. Geef nieuwe leden ook wat ruimte om op hun eigen manier aan het forum deel te nemen.

Moderator Fons

P.S. Ik heb mijzelf ook pas na 8 jaar voorgesteld toen mijn oude account niet meer werkte en ik een nieuwe account kreeg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.