Lintzaag Metabo 5378

Doehetzelf

Actieve deelnemer
5 jan 2020
40
2
Kootstertille, Friesland
Goedenmiddag,
Het heeft even geduurd maar heb inmiddels een lintzaagmachine gekocht, Het is een Metabo 5378 650 watt. Nu heb ik een vraag. Deze machine is voorzien van geleideblokjes. Dit kom je volgens mij tegenwoordig niet meer tegen. Weet iemand waar je die blokjes nog kan krijgen? Of kan ik hiervoor iets anders gebruiken?
 

Wjsalter

Actieve deelnemer
9 jul 2019
76
33
Herselt
Op Amazon zag ik voor lintzagen nog keramische blokjes staan (als bandsaw guide blocks), misschien vind je daar wel de juiste. Anders zag ik ook nog als alternatief blokjes met een rollager hier, misschien vind je daar ook wel iets tussen (eventueel wel andere leverancier zoeken).
 

Doehetzelf

Actieve deelnemer
5 jan 2020
40
2
Kootstertille, Friesland
Oke, Ik ga even neuzen als ik thuis ben. Heeft iemand trouwens ervaring met de 5378 van Metabo. Het is een oudje maar lijkt mij wel een degelijke machine. Ik had hem voor 100 euro. Naar mijn eerste indruk niet te duur. Ben wel benieuwd. Gr. Aize,
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.968
868
Oss
Goedenmiddag,
Het heeft even geduurd maar heb inmiddels een lintzaagmachine gekocht, Het is een Metabo 5378 650 watt. Nu heb ik een vraag. Deze machine is voorzien van geleideblokjes. Dit kom je volgens mij tegenwoordig niet meer tegen. Weet iemand waar je die blokjes nog kan krijgen? Of kan ik hiervoor iets anders gebruiken?
Ik heb destijds altijd beukenhout gebruikt.
Gooide ik enkele dagen in een bakje olie, daarna uit laten lekken en gebruiken.
Ging prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.