Lintzaag kopen ?

Blazer

Actieve deelnemer
20 jun 2021
139
13
Haacht
Ben aan het uitkijken om een kleine lintzaag te kopen , heb enkele in mijn gedachte , graag jullie voorkeur !
Het gebruik ervan is doe het zelf , thuiswerkjes
holzstar hbs 261-2
record power bs 250
record power sabre 250
axminster aw1950b

uiteraard zijn andere sugesties ook welkom !

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.589
957
70
Veldhoven
Ik kan alleen maar praten over de record power sabre 250.
Bevalt goed. Is op heel veel manieren in te stellen. Ik ben de details alweer kwijt, maar ik heb op basis van de uitleg van de verkoper bij Baptist gekozen voor de sabre.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
892
225
Volgens mij zijn de twee onderste uit jouw lijstje vergelijkbaar met elkaar. Kwalitatief beter dan de bovenste twee, en ook duurder.
De Axminster en de Sabre 250 hebben allebei enkele sterke punten die de ander dan weer net niet heeft.
Ik heb zelf ook een Sabre 250 en ook mij bevalt die prima.
Zou zeggen, bekijk wat (onafhankelijke)reviews en maak dan een keuze.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
326
176
‘s-Hertogenbosch
Ik heb een leisha van de hornbach ,doorlaathoogte van 12 cm en een lintmaat van 179 cm.
Ben goed tevreden over zaagresultaat . Advies koop meteen een beter zaagblad erbij dan het standaard fabrikanten zaagblad, maar dat zal bij alle merken hetzelfde zijn….

Blazer

Actieve deelnemer
20 jun 2021
139
13
Haacht
allen bedankt voor jullie ervaring te delen , ja zo te horen is de meerprijs van de twee onderste misschien wel te rechtvaardigen .
De Leisha zou ik ook eerder bij de twee bovenste plaatsen , is wel zeer goed van prijs .
Ga deze twee eens verder uitpluizen en vergelijken
record power sabre 250
axminster aw1950b

Blazer

Actieve deelnemer
20 jun 2021
139
13
Haacht
Efvee , bedankt voor de link naar jouw aankoop , ja dat het originele zaagblad niets waard is heb ik al meermaals gehoord , maar zou zo bij de meeste machine zijn dus daar houden we al rekening mee

Jollenbaas

Actieve deelnemer
21 mrt 2017
83
40
Velserbroek
www.ssrp.nl
Ik heb de HBM300 lintzaag met zagen van Axminister. Heeft een 750 Watt motor, zaagspanningsindicator, verlichting, stoflade en stofafzuiging etc. Wat afstelwerk is altijd nodig na aankoop maar dat valt reuze mee.
Ik zaag veelal eiken- en iepenhout. Bevalt mij goed!

Bijlagen

• hbm-265 (2).jpg-1200x600-e02a4ebc88.jpg
    hbm-265 (2).jpg-1200x600-e02a4ebc88.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.