Lijmen gebroken kop gitaar

crash0906

Nieuw lid
20 jun 2021
3
0
Rotterdam
Goedemiddag,

Graag zou ik jullie advies willen over het repareren van een gebroken gitaar. Het is een kringloop gitaar uit de jaren 70, als hobby project zou ik hem graag herstellen. Na wat research zou ik hem in eerste instantie willen lijmen. Nu heeft de vorige eigenaar dit kennelijk al gedaan, want ik zie bruislijm. Wat is nu de beste strategie. Op internet vind ik de volgende suggesties: een goede PVAc (op amerikaanse fora kom ik veel titebond tegen, maar houdt dit ook op een al bestaande lijmlaag?), PU-lijm of epoxie. Ik schat de totale trekkracht van de snaren rond de 50kg, dus het moet wel wat kunnen hebben.
Wat zou jullie suggestie zijn in de geval? Het de 2 delen passen redelijk op elkaar, maar ik kan me voorstellen dat er toch wat kleine stukjes ontbreken. Ik heb geen ervaring met dit soort klussen, maar zou het graag leren. Bijvoorbaat dank!
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 109
  • 2.jpg
    2.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 111
  • 3.jpg
    3.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 99
  • 4.jpg
    4.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 90
  • 5.jpg
    5.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 91

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
933
Leeuwarden