Leuk antiek lintzaagje op marktplaats

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.627
2.805
Ik heb de zelfde. Hij neemt niet zo veel plaats in. Mijn werkplaats is maar 2,4 meter breed. Hou er wel rekening mee, dat hij zwaarder is dan je denkt. Toen ik de mijne ophaalde was dat zonder onderstel en zonder motor en het was een hele toer om hem alleen in de auto te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruben houtklusser

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.627
2.805
Ze hebben wel wat aan het zaagspansysteem geknutseld volgens mij. Dat werkt origineel met een schuifgewicht, dat achter de zaag uit steekt. En het blad dat het gat vult tussen de tafel die je nu ziet en de machine, ontbreekt en volgens mij ook de pen die de helften van de tafel fixeert. Maar mocht iemand hem kopen, dan heb ik in ieder geval het voorbeeld van wat je mist.
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.348
198
Gem. Winsum (Groningen)
Dank Chevy.
Dat het spansysteem niet compleet is meende ik ook op de foto te zien. De andere ontbrekende delen die je noemt zou ik adhv de fotos niet hebben ontdekt.
Volgens de verkoper zijn de wielen 30 cm en zou hij best eens 150 kg kunnen wegen . Ik heb wel belangstelling maar de afstand tot Groningen is een zorgpuntje.

@ Chevy kan die 30 cm wieldiameter en 150 kg kloppen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.627
2.805
Mijn wielen zijn 14 inch, 35 cm. Ik heb er rubber banden op zitten van een 14 inch jet lintzaag. Die moest ik alleen iets smaller snijden. Met het onderstel en de motor kunnen die 150 kg wel kloppen. Die afstand tot je huis gaat niet veranderen. Kan je het niet combineren met familiebezoek of zo. Ik heb voor roel22 ook eens een zaagtafeltje opgehaald en bij mij gestald. Dat heeft hij ook weer later opgehaald toen hij toch in de buurt moest zijn.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.348
198
Gem. Winsum (Groningen)
Dank. Die 35 cm is geen slecht nieuws.
Ik ben aan het rondbellen of via via iemand op een transportbedrijf het ""even"" kan combineren met een rit. Dat geluk heb ik al twee keer gehad.

PS: ik heb de indruk dat er geen motor op zit gemonteerd.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.627
2.805
De advertentie is verlopen. Dat wil niet zeggen dat het zaagje verkocht is. Er staan nog andere advertenties van de zelfde aanbieder op MP. Dus je kan die gewoon gebruiken om contact op te nemen. Het lijkt me het type aanbieder die niet zit te wachten op honderd duizend vragen, maar op iemand die met poen komt en het ding mee neemt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.627
2.805
Ik heb verder niet gekeken, ik kreeg, advertentie verlopen. Maar als hij er maar een dag opgestaan heeft, dan zal hij zoals je al aangeeft, wel naar een nieuwe eigenaar zijn.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.348
198
Gem. Winsum (Groningen)
Het gereedschapsmuseum in Delft toonde belangstelling. De verkoper besloot de machine te schenken. Verzacht wat mij betreft het leed.

Ik ben nog nooit in dat museum geweest; kende het bestaan niet, hoewel ik vaak in Delft kwam
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.627
2.805
Ijzer opslag is een dankbare taak. Komt vanzelf weer. Eerst wat andere projecten afronden.
 
  • Haha
Waarderingen: Roel22

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.348
198
Gem. Winsum (Groningen)
Ze hebben wel wat aan het zaagspansysteem geknutseld volgens mij. Dat werkt origineel met een schuifgewicht, dat achter de zaag uit steekt. En het blad dat het gat vult tussen de tafel die je nu ziet en de machine, ontbreekt en volgens mij ook de pen die de helften van de tafel fixeert. Maar mocht iemand hem kopen, dan heb ik in ieder geval het voorbeeld van wat je mist.
Potverdorie, deze lintzaag is mij opnieuw aangeboden! Mogelijk had het museum in Delft geen belangstelling. Wat mag deze zaag kosten in acht nemend dat er aan het spansysteem is geknutseld en de 3fase motor het niet doet (dat laatste vertelde de verkoper).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.