Lekkage luchtcompressor

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.418
528
Etten-Leur
Hallo, ik probeer de lekkage inmijn luchtcompressor Huyandai silent op te sporen maar loop daar vast. Compressor is losgekoppeld, de zichtbare koppelingen heb ik met gaslekdetector van Griffon nagelopen maar kan het niet vinden. Kunnen bijv de membranen of de pompen zelf de oorzaak zijn? Of anders? Bij voorbaat dank

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.709
1.054
71
Veldhoven
Aftapkraantje onder de tank?
Cylinderkop(pen) afsoppen? Dan zou je eventueel op een kapot membraan kunnen stuiten. Hoe oud is de compressor? Er is mij door de handelaar verteld dat membraancompressoren een lange levensduur hebben, dus het membraan zal wel OK zijn.
Mijn silent compressor verliest ook lucht. Ik lig er niet wakker van.
(Kunst, want door mijn slechte gehoor hoor ik het niet sissen)

• Haha
Waarderingen: John1969

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.418
528
Etten-Leur
Dank.. de lekkage wordt veroorzaakt door deze dinges.. (de opening rechts laat door) maar ik weet niet wat het is en of het vervangen kan worden. Advies is welkom!

Bijlagen

• IMG_2185.jpeg
    IMG_2185.jpeg
    80,8 KB · Weergaven: 30
  • IMG_2183.jpeg
    IMG_2183.jpeg
    79,4 KB · Weergaven: 30

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
212
90
Zaanstreek
dat is een relais; zolang er stroom op staat kan de lucht er doorheen stromen. kan je op de foto een pijl tekenen waar precies de lucht eruit komt? Allicht met nieuwe pakking op de draad op te lossen!

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.418
528
Etten-Leur
Met alle adviezen het probleem opgelost.. het rubberklepje in de terugslagklep heb ik schoongemaakt,,er zat een ronde afdruk met wat gruis in, en geschuurd zodat de ring afdruk praktisch verdwenen is; met siliconenvet ingesmeerd en teruggezet. Nu een paar uur verder zonder drukverlies/herstart van de compressor.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.