Lattenwand met spiegel

saelensbjorn

Nieuw lid
12 okt 2024
14
15
Gistel, België
Hallo allemaal,

Wij willen thuis in onze inkom een lattenwand met een spiegel (zie foto). Ik stel me de vraag of het beter is de spiegel op de lattenwand te monteren of om de vorm uit de lattenwand te zagen en deze er naast te hangen, in de verzaagde open ruimte.

De spiegel moet assymetrisch t.o.v. de lattenwand hangen. Wanneer ik de spiegel deels op de lattenwand plaats dan is er aan het stuk dat niet op de lattenwand hangt een speling van 22mm van de muur (dikte van de lattenwand). Hoe los ik dat het beste op.

Alvast bedankt om mee te denken,
Björn

1733557879096.png

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.781
794
Antwerpen
uitsparing of niet is een kwestie van smaak, ik zou voor uitsparing gaan

zoniet, die 22mm kun je toch opvangen door op maat gezaagde van diezelfde latjes achter op achterkant te kleven met dubbelzijdige tape

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.227
461
De spiegel in een zwart metalen frame en laat deze ook doorlopen langs de lattenwand
lijkt mij de allermooiste oplossing

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.854
413
39
Enkhuizen
inzagen is mooier vind ik.
Dus eerst de spiegel ervoorhangen (waterpas) dan met een klein blokje bijv 5mm dik elke lat langs de spiegel aftekenen zodat je een ruimte tussen spiegel en lattenwand krijgt.
Dan met multitool de latten wegzagen en spiegel tegen muur hangen.

laat hierbij 1 lat naast de spiegel heel dus niet een heel lang stuk eruit zagen en zorg dat de spiegel ook die bijv 5mm vanaf de hele lat hangt links

• Leuk
Waarderingen: saelensbjorn

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
253
70
Ik zou de spiegel aan de achterzijde naast het wandpaneel uitvullen en de spiegel daar voor hangen. Bijvoorbeeld door een stuk 22mm mdf te zagen in de vorm van de spiegel maar dan een paar cm terug liggend. Dit verf je zwart en hang je aan de muur tegen het wandpaneel. Hang aan het mdf vervolgens de spiegel op de juiste positie.
Je zou in die vrije ruimte trouwens ook nog een led strip kunnen plaatsen.

• Leuk
Waarderingen: John1969 en saelensbjorn

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
463
202
Ik zou de spiegel aan de achterzijde naast het wandpaneel uitvullen en de spiegel daar voor hangen. Bijvoorbeeld door een stuk 22mm mdf te zagen in de vorm van de spiegel maar dan een paar cm terug liggend. Dit verf je zwart en hang je aan de muur tegen het wandpaneel. Hang aan het mdf vervolgens de spiegel op de juiste positie.
Je zou in die vrije ruimte trouwens ook nog een led strip kunnen plaatsen.
Zo zou ik het ook doen.
Ik denk dat je het uitzagen en afwerken ervan moeilijk strak krijgt. Bovendien is de lattenwand een achtergrond en de spiegel is het hoofdelement. Die wordt meer benadrukt als die voor de wand zweeft. Zo is het bij het voorbeeld ook.

saelensbjorn

Nieuw lid
12 okt 2024
14
15
Gistel, België
Bij deze is het beslist ... samen met het vrouwtje.

We willen zoals hier reeds geopperd de spiegel wat op de voorgrond plaatsen. Daarom zullen we een MDF-plaat er achter positioneren voor ongeveer 2/3 van de spiegel. de resterende 1/3 voor de lattenwand. Het MDF zullen we zwart schilderen aan de kopse kanten.

Het resultaat zal ik ten gepaste tijde op het forum delen ...

BEDANKT voor de inbreng van iedereen (y)

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
920
231
Misschien toch nog te overwegen?
Neem aan dat dit een lattenwand is met een achterwand van vilt met daarop mdf latjes.
Ik heb in zo’n wand een tijdje geleden een uitsparing voor een stopcontact moeten maken. Dat ging prima met een mal en een bovenfrees, wel in een aantal stappen gedaan.
Je zou een mal kunnen maken vanaf de spiegel en daarmee de uitsparing in de lattenwand maken.

• Leuk
Waarderingen: saelensbjorn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.