Lasergesneden kunstwerkje uit eikenhout

Marcelsch

Actieve deelnemer
Dit fraaie kunstwerkje uit eikenhout heb ik vandaag gehad.
Bizar hoe fijn het gesneden is, gedaan met een laser. Het ruikt zelfs nog verbrand. Dit schijnt overigens met ene paar dagen verdwenen te zijn.

Het is van het plaatsje Västanvik in Zweden.

lasersnijden.jpeg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Heel erg mooi en apart. Is zoiets uberhaupt te versturen zonder dat het breekt? Het lijkt me erg fragiel.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Mooi! Ik heb vergelijkbaar snijwerk laten doen in bamboe, dat bleef echt weken verbrand ruiken, al vond ik het zelf niet heel storend.
 

Bijlagen

  • 20161224_094412.jpg
    20161224_094412.jpg
    96 KB · Weergaven: 19

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig! Hoe dik is het werkstuk?
Was nieuwsgierig en keer op maps. Het ligt aan een meer, aan de andere zijde ligt Mora, waar de messen vandaan komen.

jaap
 

Marcelsch

Actieve deelnemer
Leuk! Wat hebt u met deze plaats? Ik ben wel eens in de buurt geweest, in Orsa op een camping.
Västanvikbadet is een camping waar we inmiddels al een jaar of 8 komen. Het ligt aan het Siljanmeer en we gaan echt voor de rust en ruimte. Ik beoefen de triathlonsport en heb daar in de omgeving inmiddels vele kilometers gefietst, gelopen en gezwommen ☺️
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Västanvikbadet is een camping waar we inmiddels al een jaar of 8 komen. Het ligt aan het Siljanmeer en we gaan echt voor de rust en ruimte. Ik beoefen de triathlonsport en heb daar in de omgeving inmiddels vele kilometers gefietst, gelopen en gezwommen ☺️
Ik sjouw met de caravan meestal door Zweden naar Noorwegen, maar omdat ik ook helemaal gek ben van de Zweedse liederen van Cornelis Vreeswijk en van de meester zelf, sjouw ik ook genoeg rond in Zweden.
Tot een tijdje terug was ik ook lid, bestuurslid, webmaster en redacteur bij het Cornelis Vreeswijk Genootschap. Maar daar liggen de accenten toch meer op het Nederlandse oeuvre van Cornelis.
Afgelopen jaar helaas niet weg geweest en 2019 had ik helaas een remmenprobleem bij de caravan en de juiste onderdelen waren niet te vinden. Toen hebben we drie weken alleen Zuid Zweden onveilig gemaakt.
Orsa komen we wel langs als we van west naar oost of andersom reizen. Vandaar.
 

Marcelsch

Actieve deelnemer
Waar een houtsnijwerk al niet kan doen 😁

Noorwegen is inderdaad ook mooi Jan, alleen hebben wij daar met de tent en twee kleine kinderen doorheen getrokken. Helaas 12 dagen regen gehad van de 15.... 😔
We hebben toen ook ontdekt dat we onze kinderen niet blij maakten met rondreizen...
Dus uitgeweken naar Zweden. Veel stabieler weer en wat vriendelijker qua landschap (het ruige van Noorwegen is overigens ook mooi!). We hebben wel veel plekken gezien, meestal 3 per vakantie van 3 weken. Laatste 2 jaar rijden we eigenlijk rechtstreeks naar Dalarna omdat we daar toch altijd al uitkwamen 😂.

Moet natuurlijk niet te veel reclame maken....anders word het straks nog druk ;)

Overigens voor de houtsnijliefhebbers, Mora Kniv zit er niet ver vandaag!

zweden_1.jpeg
Ons plekje aan het water van afgelopen jaar. Was ontkend rustig vanwege Corona, eigenlijk alleen Zweden gezien op de camping omdat die het land niet uit mochten. Wel heerlijk van de rust kunnen genieten, maar vanwege Corona toch totaal anders dan 'normaal'

zweden_2.jpeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.