Langgatboormachine (veiling)

rik

Post veel
8 nov 2010
782
146
totaaal geen belang bij de verkoop ik deel het omdat ik erg geniet van mijn eigen Hess Langgatboor. Je weet nooit wat ze gaan kosten op een veiling, maar kan wel vertellen dat de nieuwprijs van deze machine tussen de 6 en 8K ligt. mocht je op zoek zijn, overweeg deze dan.

Fijn weekend!

 

hdv

Post veel
24 nov 2019
979
517
Noord-Veluwe
Heel lang geleden kocht/bood ik regelmatig bij Troostwijk. Toen ik voor mijn bedrijf nog een kantoorpand had kwam zo'n beetje al ons meubilair daarvandaan. Nooit spijt van gehad. Maar op een gegeven moment ging de lol er vanaf, want de uiteindelijke prijzen kwamen steeds meer in de buurt van de nieuwprijs. Koopjes kon je toen wel vergeten. Sindsdien ben ik gestopt met bieden op veilingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead en ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.904
2.192
Klein-Brabant, Vlaanderen
totaaal geen belang bij de verkoop ik deel het omdat ik erg geniet van mijn eigen Hess Langgatboor. Je weet nooit wat ze gaan kosten op een veiling, maar kan wel vertellen dat de nieuwprijs van deze machine tussen de 6 en 8K ligt.
Hess is de beste in deze machines.
Van de prijzen heb ik geen idee.
Ze variëren sterk met het type + de toeters en bellen.
op een gegeven moment ging de lol er vanaf, want de uiteindelijke prijzen kwamen steeds meer in de buurt van de nieuwprijs.
prijs hangt altijd van vraag en aanbod af
ik heb 10 jaar geleden 50 euro zien bieden voor een verroeste kruiwagen
hou er rekening mee dat bij de geboden prijs ongeveer 40 % aan veilingkosten + btw komt
koop niet omdat je het spul ten allen prijze wil hebben
zet vooraf je max prijs
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
364
176
Boxtel, Noord-Brabant
Ik herken dat gevoel van hoge prijzen bij de veilingen goed. Ik heb ooit de hele IT ruimte van een failliet bedrijf opgekocht voor 150€ via BVA en daar voor net geen 10.000€ aan verkoopopbrengst uit gehaald (waaronder een gloednieuwe server met plastic folie nog op de frontjes).
Tegenwoordig gaan veel veilingen voor schandalig veel geld. Recent heeft mijn werkgever bij de sluiting van een fabriek een veiling gehouden met alles wat anders de oud metaal bak in ging, wat dààr nog op geboden werd was echt verbijsterend
 

rik

Post veel
8 nov 2010
782
146
Ik begrijp het sentiment niet in dit gesprek niet helemaal. Er worden mooie en minder mooie producten aangeboden aan een breed publiek en men geeft wat men er voor over heeft. Dat lijkt me de meest eerlijke manier van verkoop. Eerlijker dan enkele mensen die alles opkopen voor bijna niks kopen en doorverkopen voor meer. Of zie ik dit verkeerd?

Met mijn Hess van van 2000,- inclusief veilingkosten heb ik totaal geen spijt. Dit heeft me nog altijd 4000-6000,- bespaard op de aankoop van een nieuwe.

Overigens vind ik nog steeds wel leuke dingen op veilingen, afgelopen maand heb ik een schmalz vacumaster kunnen kopen voor 240,- (nieuwprijs ca 10.000) Na een goede opknapbeurt en ongeveer 600,- aan missende onderdelen heb ik een prachtig apparaat dat mijn werk nog leuker maakt. Nu hoef ik geen platen van 2800X2050 meer op de zaagtafel te worstelen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tympy en arjaano

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.904
2.192
Klein-Brabant, Vlaanderen
de bemerkingen en raad hier ivm op een veiling kopen zijn heel algemeen
het is een vrije markt
mijn ervaring is dat de biedingen pas tijdens de laatste uren voor afsluiting echt op gang komen
150 euro is een prikje
ik herhaal dat hess een topmerk is
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
979
517
Noord-Veluwe
Rik, het is niet zo dat ik de veilingen zelf verkeerd vind. Helemaal niet. Maar sinds handelaren er ook op gedoken zijn zijn de geboden bedragen zo hoog geworden dat je mazzel moet hebben om nog wat leuks uit een veiling halen[1]. Voor mij was het gewoon iets dat ik leuk vond om te doen. Die lol is er nu wel vanaf. Maar dat wil zeker niet zeggen dat je geen kans meer hebt op een koopje. Je moet er alleen meer moeite voor doen en meer geluk voor hebben dan ik er op dit moment nog voor over heb.

[1] Ik heb zelfs een keer uit eerste hand mogen ervaren hoe verschillende handelaren samenspanden om "buitenstaanders" uit te sluiten en later de "buit" onderling verdeelden. Ik had er toen al wel eens van gehoord, maar dacht nog dat dat broodje aap verhalen waren. Helaas bleek het toch de waarheid te zijn. Nu denk je "Hoe weet hij dat, want het is online". Klopt, maar in dit geval stonden de handelaren tijdens de afhaaldag op het industrieterrein achter ons pand luidkeels de boel, waar ik ook op had geboden, te verdelen.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.364
202
Gem. Winsum (Groningen)
Rik, het is niet zo dat ik de veilingen zelf verkeerd vind. Helemaal niet. Maar sinds handelaren er ook op gedoken zijn zijn de geboden bedragen zo hoog geworden dat je mazzel moet hebben om nog wat leuks uit een veiling halen[1]. Voor mij was het gewoon iets dat ik leuk vond om te doen. Die lol is er nu wel vanaf. Maar dat wil zeker niet zeggen dat je geen kans meer hebt op een koopje. Je moet er alleen meer moeite voor doen en meer geluk voor hebben dan ik er op dit moment nog voor over heb.

[1] Ik heb zelfs een keer uit eerste hand mogen ervaren hoe verschillende handelaren samenspanden om "buitenstaanders" uit te sluiten en later de "buit" onderling verdeelden. Ik had er toen al wel eens van gehoord, maar dacht nog dat dat broodje aap verhalen waren. Helaas bleek het toch de waarheid te zijn. Nu denk je "Hoe weet hij dat, want het is online". Klopt, maar in dit geval stonden de handelaren tijdens de afhaaldag op het industrieterrein achter ons pand luidkeels de boel, waar ik ook op had geboden, te verdelen.
Das ook vrije markt hè ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.