Lamello frees extra dun gezocht

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Hoi,
Ik ben op zoek naar een lammello frees die gleuven van 3mm freest ipv 4mm zoals gebruikelijk is.
Heeft iemand een idee of dat bestaat/ te hacken is?

Hoor het graag!

Groet,
Ruben
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Een slijperij als Leitz kan de HM tanden wel op de gewenste 3mm breedte slijpen. Voorwaarde is wel, dat het blad zelf minder dan 3mm dik is. Dat zal doorgaans het geval zijn.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Als het niet persé met een lamellofrees hoeft, dan kan je ook sleuven maken met een bovenfrees met een 3mm schijffreesje maken.
Ik neem aan dat je dan ook geen lamellos gaat gebruiken, maar een 3mm dikke strip oid?
 

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Dank voor de replies. Inmiddels iets wijzer geworden. ik denk dat het toch bijslijpen gaat worden omdat er in veel afmetingen 3mm wordt genoemd maar dit is dan de dikte van het metaal waar de geharde punten die dan ca 4mm dik zijn op vast zitten. Nu ja. Ik zoek nog even door. Thanks allemaal!
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Hoi,
Ik ben op zoek naar een lammello frees die gleuven van 3mm freest ipv 4mm zoals gebruikelijk is.
Heeft iemand een idee of dat bestaat/ te hacken is?

Hoor het graag!

Groet,
Ruben
hoi Ruben,

klopt het dat je 3mm wilt frezen zodat de lamello's strakker zitten?

ik meen dat in een youtube filmpje iemand zien doen door een stuk schuurpapier vlak op een plaat te plakken en dan met gelijke aantallen schuurbewegingen de tanden smaller te schuren.

ik ga even zoeken of ik dat filmpje kan terugvinden voor je.

Edit: niet op schuurpapier maar op een diamantslijpding, maar lukt met schuurpapier vast ook wel.


Bingo:

 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Wat een dwaling, H9 is een standaard koekje van Lamello en 3mm dik. Het bijbehorende blad freest 3mm dik en heeft een gereduceerde diameter.
 

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
hoi Ruben,

klopt het dat je 3mm wilt frezen zodat de lamello's strakker zitten?

ik meen dat in een youtube filmpje iemand zien doen door een stuk schuurpapier vlak op een plaat te plakken en dan met gelijke aantallen schuurbewegingen de tanden smaller te schuren.

ik ga even zoeken of ik dat filmpje kan terugvinden voor je.

Edit: niet op schuurpapier maar op een diamantslijpding, maar lukt met schuurpapier vast ook wel.

Bingo:

Thanks! dit is ook een goed idee wellicht. Het H9 blad is namelijk wel dunner maar ook kleiner in diameter, en dat is wellicht net niet goed voor mijn project.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Uhm, waarom gebruik je dan niet een zaagblad van 3mm in een zaagtafel????
tja, die is weer te groot, te grote diameter voor wat ik wil bereiken. beetje moelijk uitleggen wat ik precies wil doen, het heeft ook met de efficientie van een lamellofreesmachine te maken. Project met kleine delen die moeilijk over een zaag te halen zijn. Maar dank voor het idee!
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.