Laguna supermax16/32

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
352
279
Schouwen-Duiveland
Daar de koop hier op het forum gisteren opeens niet doorging en ik vandaag onverwachts een koper had voor de flott boormachine, heb ik bij Baptist een nieuwe Laguna Supermax 16/32 besteld. Waren niet op voorraad helaas.

Met Baptist gebeld en ik kon er 1 reserveren voor de volgende zending die gelukkig al onderweg is en aankomende week binnen komt.

Daar Trumph met zijn25% uitvoer tax op de proppen is gekomen besloten om hem maar te bestellen.
Ik vermoed dat de volgende bestelling van Baptist namelijk wel 25% duurder gaat worden.

Waarschijnlijk dat de verkoper van de tweedehands machine dit ook bedacht heeft en daarom zijn keutel heeft ingetrokken. Die vertelde namelijk dat hij hem nu niet wilde verkopen maar in de toekomst weer wel waarschijnlijk😢😢😢

• Leuk
Waarderingen: jaap en ZotVanHout

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.237
3.410
Gaanderen
Laguna is een Amerikaans merk maar komen de machines uit Amerika of taiwan/china?
Het zou dus zo kunnen zijn dat ze rechtstreeks van de fabriek naar Europa komen. Ik weet er niets van maar om je producten zo maar 25 % duurder te laten worden???

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.529
2.265
Terkaple
www.woodworking.nl
Laguna is opgericht door een Deen om top Europese houtbewerkingsmachines te verkopen in de US. Tegenwoordig komt het merendeel uit Taiwan en China. Je kunt je voorstellen wat dat voor mogelijkheden geeft mbt degene die factureert en waar het geld terecht komt. Die rare tarieven van Trump zijn een kans voor de creatieve boekhouders....

jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.